کوچکترین حرکت رژیم صهیونیستی را پاسخ خواهیم داد
کد خبر: 4050333
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
رئیس جمهور در مراسم روز ارتش:

کوچکترین حرکت رژیم صهیونیستی را پاسخ خواهیم داد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم روز ارتش با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: اگر به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه هستید حتماً بدانید کوچکترین حرکت شما از دید نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران پنهان نخواهد ماند و آن را پاسخ خواهیم داد.

رئیس جمهور

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان صبح امروز، دوشنبه ۲۹ فروردین، در مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) حکیمانه امروز را به‌عنوان «روز ارتش» نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیرویی خداخواه، مردم‌دوست، مکتبی، دارای روحیه انقلابی و با بصیرت است که بهترین جلوه بصیرت خود را در بهمن ۵۷ و در بیعت با امام راحل، همراهی با مردم و دفاع از ارزش‌های انقلاب به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نیز بسیار خوش درخشید، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران چهره‌های نامداری نیز از خود در میان شهدا به یادگار گذاشته است که مایه افتخار همه ما هستند و آنچه از ارتش در اذهان باقی مانده و برای عصر‌ها و نسل‌ها به الگویی ماندگار تبدیل شده و هیچ‌گاه از یاد‌ها نمی‌رود، روحیه حماسه‌آفرینی، اخلاص، مردم‌داری، شهامت، شجاعت، صلابت و ایستادگی در برابر دشمن است.

رئیس‌جمهور با اشاره به یکپارچگی همه قوای نظامی تحت لوای رهبر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همدلی، پیوستگی و صمیمیت ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما به‌عنوان دو بازوی توانمند فرمانده معظم کل قوا و همکاری این دو و دیگر اجزای نیرو‌های مسلح ما در عرصه‌های مختلف در کشور مثال‌زدنی است.

توانایی چشم‌گیر و خیره‌کنند ارتش

رئیسی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌های چشم‌گیر و بسیاری دارند، تصریح کرد: محوری‌ترین توانمندی نیرو‌های مسلح کشورمان، دارا بودن نیرو‌هایی مخلص، خداخواه، معنویت‌محور و خطرپذیر در میدان مواجهه با دشمن است. نیرو‌های مسلح ما کارآزموده، دارای مهارت، منضبط، انقلابی، مکتبی و دارای روحیه ارزشمند دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اطاعت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستند.

وی، مردم دلداده به خدا و نیرو‌های مسلح آموزش‌دیده، مخلص و انقلابی کشور را مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: نیرو‌های مسلح کشور بعد از جنگ تحمیلی به بازسازی خود پرداختند به نحوی که امروز توانایی نظامی جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها در منطقه بلکه در سطح جهان زبانزد است.

رئیس جمهور ادامه داد: ارتش سرافراز کشورمان از فرصت تحریم به بهترین شکل برای خودکفایی و توانمندشدن استفاده کرد و امروز صنایع نظامی کشورمان از جمله در ارتش در بهترین وضعیت قرار دارد.

رئیسی گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نه‌فقط در میدان مواجهه با دشمن بلکه در همه عرصه‌ها با مردم، از مردم و در میان مردم است. عملکرد ارتش در خدمت به مردم کاملاً درخشان و شایسته قدردانی است.

حضور به موقع ارتش در مقابله با کرونا

رئیس‌جمهور افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران همه‌گیری کرونا تمام ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی خود را برای خدمت به مردم به میدان آورد و همواره در هنگام وقوع بلایای طبیعی یا مشکلات دیگر در کنار و در خدمت مردم آسیب‌دیده بوده است. ارتش همواره جزء اولین گروه‌هایی بوده که در مناطق آسیب‌دیده در خدمت مردم حضور داشته و میدان را تا هنگام کسب اطمینان از رفع مشکلات مردم ترک نکرده است و این رویکرد حقیقتاً شایسته قدردانی است.

وی در ادامه سخنانش آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را حاوی دو پیام مهم برای دوستداران انقلاب اسلامی و دشمنان این نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: آمادگی ارتش سرافراز کشورمان برای دوستداران انقلاب اسلامی پیام امید و برای دشمنان، پیام بازدارندگی و پشیمانی از هرگونه اقدام و حرکتی علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه آغازگر جنگی نخواهد بود، اما هرگونه تعرض را با پاسخی پشیمان‌کننده و قاطع مواجه خواهد ساخت، از آمادگی بالای قوای نظامی کشور و اشراف اطلاعاتی بالای این نیرو‌ها نسبت به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.

رئیسی با بیان اینکه کوچکترین تحرک دشمن از چشمان تیزبین نیرو‌های مسلح کشورمان مخفی نخواهد ماند، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی که به‌دنبال عادی‌سازی روابط با برخی از کشور‌های منطقه است بداند کوچکترین حرکت او هرگز چشمان تیزبین و اشراف اطلاعاتی نیرو‌های مسلح و امنیتی جمهوری اسلامی مخفی نخواهد ماند.

هر تحرک رژیم صهیونیستی را پاسخ می‌دهیم

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه هرگونه تحرک رژیم صهیونیستی علیه کشورمان، پاسخ قاطع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را به‌دنبال خواهد داشت، به سران این رژیم گوشزد کرد: بدانید قدرت عظیم و مهیب نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای شما را آرام نخواهد گذاشت.

رئیسی ادامه داد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در جنگ با صدامیان در واقع با تمام جبهه کفر می‌جنگیدند چراکه همه جبهه کفر به پشتیبانی از صدامیان برخاسته بودند. کسانی که سودای رویارویی با نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند باید از سرنوشت صدامیان عبرت بگیرند و از سوی دیگر اعتراف سردمداران کاخ سفید را ببینند که صراحتاً معترف هستند که در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران متحمل شکست مفتضحانه شده‌اند.

رئیس جمهور قدرت نیرو‌های مسلح و صلابت نظام جمهوری اسلامی ایران را متعلق به همه محرومان و مستضعفان عالم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران نقطه امید مظلومان جهان است چراکه حمایت از مظلومان عالم یکی از اصول اساسی سیاست‌های ما در سال‌های پس از انقلاب بوده است.

رئیسی با سپاسگزاری و قدردانی صمیمانه از فرماندهان و نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: امروز ارتش در دل مردم جای داشته و تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا آماده انجام مأموریت‌های محوله بوده و این آمادگی توفیقی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید. پیمانی که امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در این جایگاه با امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب می‌بندد پیمانی همیشگی و میثاقی پایدار است.

انتهای پیام
captcha