محفل شعر نیکوکاری در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 4050253
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱

محفل شعر نیکوکاری در حرم رضوی برگزار شد

همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت(ع) به همت دبیرخانه جشنواره ملی شعر نیکوکاری و با مشارکت آستان قدس رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

محفل شعر نیکوکاری حرم رضوی به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محفل شعر نیکوکاری، شامگاه 27 فروردین‌ماه همزمان با شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع) به همت دبیرخانه جشنواره ملی شعر نیکوکاری و با مشارکت آستان قدس رضوی در صحن امام حسن مجتبی(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در ابتدای این محفل که اجرای آن را قاسم رفیعا، شاعر کشورمان عهده‌دار بود، حجت‌الاسلام سیدحسین سیدی به تبیین نیکوکاری در سیره اهل بیت(ع) که یکی از محورهای جشنواره است، پرداخت و درباره وجوه نیکوکاری در شخصیت امام حسن مجتبی(ع) سخن گفت.

در ادامه جمعی از شاعران نام‌آشنا همچون محمدجواد غفورزاده(شفق)، محمدکاظم کاظمی، حجت‌الاسلام حسین مؤدب، سیدرضا یعقوبی‌آل، حجت‌الاسلام سیدروح‌الله مؤید، رضا رحیمی عنبران، حجت‌الاسلام علی مقدم عاصی، احمد حیدری، حجت‌الاسلام سیدالوالفضل مبارز، علیرضا خاکساری و حجت‌الاسلام محمدمهدی خانمحمدی، دبیر جشنواره ملی شعر نیکوکاری به شعرخوانی پرداختند.

همچنین محمدکاظم کاظمی، شاعر برجسته درباره نیکوکاری در آثار شعرای بزرگ به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: یکی از مواردی که شاعران بزرگ متقدم همچون سنایی، بیدل دهلوی و... به آن پایبند بودند، ذکر مواعظ اخلاقی در شعر بود که این خود از بالاترین مصادیق نیکوکاری است و متأسفانه امروز از آن غفلت می‌شود.

گفتنی است نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری به همت مرکز فرهنگ نیکوکاری(وابسته به بنیاد خیریه آلاء) و با مشارکت حوزه هنری انقلاب اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و معاونت فرهنگی دانشگاه شهیدبهشتی به منظور تعمیق و ترویج فرهنگ نیکوکاری با بهره‌گیری از ظرفیت شعر و ادب فارسی برگزار می‌شود و تاکنون در شهرهای قم، کرمان، رشت و مشهد به برگزاری محفل شعر اقدام کرده است.

همچنین عموم علاقه‌مندان تا 28 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند در چهار محور «همدلی، همیاری و یاریگری»، «پرداختن به مصادیق نیکوکاری»، «آسیب‌های اجتماعی» و «نیکوکاری در قرآن و سیره اهل بیت(ع)» آثار خود را در قالب شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، شعر کوتاه(رباعی و دوبیتی)، ترانه و شعر محاوره و شعر کودک و نوجوان به آدرس اینترنتی adab.kheir.ir ارسال کنند.

انتهای پیام
captcha