امر به معروف و نهی از منکر ریشه همه فرایض است
کد خبر: 4050162
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲

امر به معروف و نهی از منکر ریشه همه فرایض است

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر در کنار سایر فرایض نیست بلکه ریشه و اساس همه فرایض است، گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر برترین فرضیه است.

آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج

به گزارش ایکنا از البرز، جلسه ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر البرز، صبح امروز، 28 فروردین با حضور امام‌جمعه کرج و سایر اعضا در دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز برگزار شد.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام‌جمعه کرج در این جلسه به بیان امر به‌ معروف و نهی از منکر از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و گفت: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند: «غایه‌الدین الامر بالمعروف و النهی عن المنکر و اقامه الحدود؛ غایت دین، امر به‌ معروف و نهی از منکر و اقامه حدود است.»

وی با تأکید بر اینکه امر به‌ معروف و نهی از منکر در کنار سایر فرایض نیست بلکه ریشه و اساس همه فرایض است، گفت: امر به‌ معروف و نهی از منکر برترین فرضیه است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه تمامی ادیان الهی از پیروان خود بایدها و نبایدهایی را خواسته‌اند، اظهار کرد: در دین اسلام نیز درخواست تحقق بایدها و ترک نبایدها در قالب امر به‌ معروف و نهی از منکر تعریف‌ شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دین غیر از جنبه فردی یک جنبه اجتماعی دارد، گفت: یکی از اهداف دین در جامعه تشکیل یک نظام اجتماعی و تنظیم روابط بین افراد است، لذا یک نهادی باید بر این موضوع نظارت کند.

وی تصریح کرد: این معروفات باید در جان افراد جامعه بنشیند تا تبدیل به عرق و به‌عنوان هنجار دینی و اخلاقی در جامعه تثبیت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به معضلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه، بیان کرد: مشکلات با «ان‌شاءالله» و «بایدها» حل نخواهد شد بلکه با عمل دستگاه‌ها به وظایف خود حل خواهد شد. باید حیثیت اجتماعی را حفظ کرد و کار را با ریشه‌ فکری و فرهنگی انجام داد.

وی در پایان با بیان اینکه جرم در کشور ارزان است، گفت: قانون‌گذار برای برخی جرایم جزای بسیار اندکی را قائل شده که جنبه بازدارندگی کافی ندارد و این امر باید اصلاح شود.

در این جلسه برخی از اعضا به ارائه گزارش عملکرد و بیان دغدغه‌ها و تشریح فعالیت‌های آینده پرداختند.

انتهای پیام
captcha