توضیحاتی درباره فعالیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن در فضای مجازی
کد خبر: 4049734
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

توضیحاتی درباره فعالیت نمایشگاه بین‌المللی قرآن در فضای مجازی

محمدمهدی عزیززاده با اشاره به کم‌وکیف برگزاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بیان کرد: امسال نمایشگاه به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و از طرفی در نمایشگاه نیز نشان‌گذاری‌هایی صورت گرفته که علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه خود از محتوای آن استفاده کتتد.

به گزارش ایکنا، محمدمهدی عزیززاده، قائم مقام بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، شب گذشته ۲۶ فروردین، در برنامه زنده فناوری اطلاعات شبکه خبر در گفت‌وگو با کاوه منگلی سردبیر این برنامه به ارائه توضیحاتی درباره نمایشگاه امسال پرداخت و با اشاره به فعالیت نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه مصلای تهران بیان کرد: امسال دومین تجربه جدی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در فضای مجازی است. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری نمایشگاه به صورت حضوری میسر نشد و کل نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد. امسال در کنار نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی هم طراحی شد تا خدماتی که در فضای نمایشگاه حضوری وجود دارد قابل بازدید عموم باشد.

عزیززاده افزود: نمایشگاه در ساختار خود سه بخش دارد؛ اول، ارائه کل اطلاعات نمایشگاه بر بستر فضای مجازی برای کسانی که حتی قصد بازدید حضوری دارند اما می‌خواهند اطلاعات دقیق‌تری داشته باشند. بخش دوم، سه‌بعدی‌سازی و تور مجازی نمایشگاه است، بخش سوم، تلویزیون اینترنتی است که این بخش برای اولین‌بار در نمایشگاه تجربه می‌شود. ایستگاه‌ها و استودیوهایی در نمایشگاه طراحی شده و مجریان و کارشناسان مختلفی نیز در طول ساعات برگزاری نمایشگاه در حال ارائه گزارش هستند. فیلم‌برداری‌های مختلفی صورت می‌گیرد و به صورت مستقیم پخش می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه مجازی مکمل نمایشگاه حضوری است تصریح کرد: امسال افزون‌ بر اینکه نمایشگاه را از فضای حضوری به مجازی بردیم، نمایشگاه مجازی را نیز وارد فضای حضوری کردیم؛ یعنی کسانی که به صورت حضوری هم به نمایشگاه می‌آیند می‌توانند با نمایشگاه مجازی ارتباط برقرار کنند. در قسمت‌های مختلف نمایشگاه، نشان‌گذاری‌های مختلفی شده و افراد از طریق تلفن‌های همراه با اینها ارتباط برقرار می‌کنند و اطلاعات تکمیلی و ... را می‌توانند مشاهده و دریافت کنند.

عزیززاده بیان کرد: اطلاعات کاملی در قالب بسته‌های تفکیک‌شده در بستر سایت ارائه شده و در کنار آن، تولیداتی هم داشته‌ایم. در نمایشگاه حضوری بخش‌های مختلفی خدمات می‌دهند و در نمایشگاه مجازی نیز این را تجربه می‌کنیم.

وی با اشاره به برگزاری ویبنارهای علمی به‌مانند سال‌های گذشته تصریح کرد: در حوزه وبینارها تجربه خوبی داشتیم و تمرکز بخش بین‌المللی نمایشگاه امسال که مرتبط با بخش فضای مجازی شده بر برگزاری وبینارهایی است که با موضوع‌های کاربردی برگزار می‌شود و این نیز بر بستر سایت نمایشگاه مجازی برای همه قابل مشاهده است و حتی شرکت کنندگان می‌توانند در مباحث مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha