سند چشم‌انداز اتحادیه مؤسسات قرآنی البرز رونمایی می‌شود
کد خبر: 4047906
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

سند چشم‌انداز اتحادیه مؤسسات قرآنی البرز رونمایی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان البرز از رونمایی سند چشم‌انداز سه ساله قرآنی این اتحادیه خبر داد.

سند چشم‌انداز اتحادیه مؤسسات قرآنی البرز

فرخ‌لقا پورمختار، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با تأکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن كریم، گفت: ما از دو ماه و نیم پیش نسبت به تهیه آماری از حافظان کل و مؤسساتی که به‌صورت تخصصی در زمینه حفظ قرآن کریم فعالیت داشتند، اقدام کردیم و مؤسسات و مربیان متخصص را دسته‌بندی کرده و در کارگروه های خاص قرار دادیم تا با همراهی آنان در سال جدید فعالیتمان را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر مؤسسات تخصصی از سایر مؤسساتی که به‌صورت متفرقه در کنار آموزش‌های عمومی قرآن در حوزه تربیت حافظ قرآن هم فعالیت دارند کمک خواهیم گرفت، افزود: آمار این قرآن‌آموزان در عرصه حفظ بیش از دو هزار و 750 نفر هست که در حال آموزش هستند و در کنار این آمار تعدادی هم حافظ کل قرآن کریم داریم.

پورمختار در ادامه درباره رونمایی از سند چشم‌انداز سه ساله قرآن خبر داد و گفت: در این سند بیش از دو هزار و 700 حافظ قرآن و بیش از 228 مربی متخصص و توانمند قرآنی ساماندهی و اطلاعات آنها به روز می‌شود.

تجلیل از 15 حافظ قرآن استان البرز

وی در ادامه به تجلیل از 15 حافظ قرآن در استان البرز اشاره کرد و گفت: سال گذشته با همکاری اتحادیه کشوری قرآن و سازمان اوقاف از 114 حافظ کل کشور تجلیل به عمل آمد که از این تعداد 15 حافظ از استان البرز با نمرات بالا به استان تهران معرفی شدند که از چهار حافظ تجلیل شد و بقیه حافظان نیز به مرور معرفی شده و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان البرز با معرفی دیگر برنامه‌های این اتحادیه، ادامه داد: طرح‌های تربیت مربی حفظ قرآن کریم در دستور کار اتحادیه قرار دارد و اولین طرح را با اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز هماهنگ کردیم که هر سه ماه یک بار کلاس دوره‌ای توانمندسازی و دوره تربیت مربی حفظ قرآن برگزار شود.

وی در پایان گفت: ان‌شاء‌الله تأکیدات و اهداف مقام معظم رهبری در حوزه حفظ قرآن کریم به همت و تلاش مؤسسات و فعالان قرآنی دلسوز و با کمک رسانه‌ها و تمام مؤسسات توانمند محقق شود.

انتهای پیام
captcha