بکارگیری تسهیل‌گران متخصص در حوزه دانش‌بنیان
کد خبر: 4047016
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
ترکمانه بیان کرد:

بکارگیری تسهیل‌گران متخصص در حوزه دانش‌بنیان

مدیرعامل بنیاد برکت ضمن تأکید بر بکارگیری تسهیل‌گران متخصص در حوزه دانش‌بنیان گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) امسال از طرح‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت ویژه می‌کند.

محمد ترکمانهبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، محمد ترکمانه، مدیرعامل این بنیاد اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال 1401 به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب، امسال به شکل ویژه حامی شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در سراسر کشور خواهیم بود و با عزم جدی و حمایت‌های گسترده‌تر از تولید دانش‌بنیان، دانش‌محور، نوآورانه و فن‌آورانه پشتیبانی می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، شاخص اصلی حمایت از این واحدهای دانش‌بنیان، گسترش تولید و اشتغال‌زایی است. بنیاد برکت به همین منظور اقدام به همکاری‌های گسترده با پارک‌های علم و فن‌آوری و مراکز رشد در تمامی استان‌های کشور کرده و یک پل ارتباطی میان این پارک‌های علم و فن‌آوری ایجاد کرده است.

ترکمانه یادآور شد: بنیاد برکت جهت پیروی از تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، اقدام به بکارگیری تسهیل‌گران متخصص در حوزه دانش‌بنیان کرده است.

وی تصریح کرد: در راستای پایدارسازی اشتغال ایجادشده در این الگو، شبکه تسهیل‌گران، مجریان، پشتیبانان و کارشناسان بنیاد به منظور آموزش مستمر و نیز اطمینان از تحقق اهداف طرح‌ها به مدت ۳۰ ماه در کنار کارآفرینان حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت درباره اقدامات بنیاد برکت در حوزه دانش‌بنیان در گذشته بیان کرد: بنیاد تا پایان سال گذشته یک‌هزار و 100 طرح اشتغال‌زایی در حوزه دانش‌بنیان راه‌اندازی کرده است و فعالیت و سرمایه‌گذاری در این بخش برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته ترکمانه، عمده طرح‌های دانش‌بنیان مورد حمایت این بنیاد مربوط به استان‌های کم‌برخوردار و محروم کشور است. بنیاد برکت در سال 1401 نیز با هدف افزایش تولید و اشتغال‌زایی، برنامه‌های ویژه‌ای را برای حمایت و پشتیبانی از شرکت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان تدارک دیده است.

ترکمانه در پایان تأکید کرد: بنیاد برکت از طرح‌های دانش‌بنیانی که اشتغال‌زایی به دنبال داشته باشد حمایت ویژه خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha