تلاش مشترک رادیو قرآن و سازمان فرهنگی هنری شهرداری + فیلم
کد خبر: 4046997
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

تلاش مشترک رادیو قرآن و سازمان فرهنگی هنری شهرداری + فیلم

عناوین برنامه‌های مختلف سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست خبری تشریح شد.

به گزارش ایکنا، نشست خبری ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رادیو قرآن با حضور منصور قصری‌زاده؛ مدیر رادیو قرآن، مرتضی جوادی عضو شورای قرآن و معارف سیما، سید علی رضا فاطمیان‌پور؛ معاون فرهنگی و امیرحسین سمیعی؛ معاون هنری این سازمان امروز 16 فروردین در سالن کنفرانس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدا جلسه سمیعی در سخنانی تصریح کرد: در ماه رمضان امسال با توجه به بهتر شدن شرایط کرونایی، برنامه‌های حضوری، خلاف سال قبل برگزار خواهد شد تا بتوان به واسطه کارهای هنری، فرهنگ رمضان و قرآن را در جامعه اشاعه داد.

وی افزود: برگزاری ورک‌شاپ خط با عنوان «کاتبان وحی» یکی از این برنامه‌هاست که در آن یکی از اساتید برجسته حوزه خوشنویسی، آیه‌هایی از قرآن را تصویرسازی خواهد کرد. این کارگاه از  شب‌های قدر برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری شب‌های شعر بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این سازمان است که با حضور شش کشور موضوع مقاومت مردم فلسطین و یمن را محور مشاعره خود قرار خواهند داد.

این مدیر هنری تصریح کرد: مسابقه داستان‌نویسی حضرت خدیجه (س) از دیگر اقداماتی است که در آن قصه‌هایی با محوریت این بانوی بزرگ روایت خواهد شد. برگزیدگان این مسابقه داستانی‌نویسی تجلیل خواهند شد. درضمن اوائل هفته آینده یک قطعه موسیقی ارکسترال منتشر و عرضه خواهد شد که در آن به موضوع نیایش در قالب یک نماهنگ پرداخته می‌شود. کار دیگر یک نماهنگ با محوریت روز قدس خواهد بود که آن نیز به زودی منتشر و عرضه خواهد شد.

سمیعی با بیان اینکه پردیس‌های سینمایی در ایام ماه مبارک از ساعت 14 شروع به کار خواهند کرد، گفت: در ماه مبارک تمام پردیس‌های متعلق به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ساعت 16 دائر و آخرین سئانس هم ساعت 23:30 خواهد بود.

در بخش دیگری از این نشست، قصری‌زاده مدیر رادیو قرآن هم تاکید کرد: فرهنگسازی قرآن مهمترین رسالت رادیو قرآن است. برای همین این شبکه نیاز دارد تا برنامه‌هایش را به صورت یکسویه اجرا نکند، بلکه با گستردگی اجرا جذابیت به کارش دهد؛ اقدامی که می‌تواند در جذب تماشاگر موفقیت بسیار کسب کند. یکی از راه‌های نزدیک شدن به این خواسته نزدیک شدن به مردم است. این خواسته را امسال با یاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام خواهیم داد. درباره رادیو قرآن این نکته را مشخص کنم که این شبکه کارکردی ملی داشت و آن را تنها نباید مختص به پایتخت دانست.

قصری‌زاده درباره برنامه «بر آستان جانان» همچنین توضیح داد: رادیو قرآن در سال‌های قبل برنامه‌ای تحت عنوان جشنواره 100 را برگزار می‌کرد. این برنامه در ایام ماه مبارک اجرا می‌شد و به موضوعات قرآنی و مذهبی نگاهی ویژه داشت. این برنامه در سال‌های قبل در دو تایم 90 دقیقه‌ای اجرا می‌شد اما از امسال که این برنامه با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود و به نام «بر آستان جانان» هم تغییر پیدا کرده در زمانی تقریبا 300 دقیقه‌ای به صورت زنده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه 9 آیتم خواهد داشت. یکی از مهمترین بخش‌های این برنامه مهمان هنرمند است. در این قسمت هنرمندان محبوب مردم حاضر خواهند بود. اجرای نمایش‌هایی درباره حاج قاسم سلیمانی از دیگر بخش‌های «بر آستان جانان» خواهد بود. برنامه «طمع عسل»، «مهمان دل باباش»، «دعا خوانی» و... دیگر بخش‌های متنوع این برنامه را شکل می‌دهند.

جوادی در این جلسه در تکمیل سخنان قصری‌زاده تاکید کرد: «بر آستان جانان» در برنامه‌های خبری شبکه‌های مختلف سیما پوشش داده می‌شود همچنین قرار است به زودی تیزرهای این برنامه از سیما روی آنتن رود.

سیدعلی فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان نیز به عنوان آخرین سخنران مراسم تصریح کرد: امیدوارم سال جدید برای مردم سالی با برکت و سلامتی باشد به ویژه در ماه مبارک رمضان، بهترین اوقات را برای مردم آرزومند هستیم. امسال سازمان با مشارکت رادیو قرآن برنامه «بر آستان جانان» را اجرا خواهد کرد. جدا از این برنامه 27 برنامه دیگر نیز در نظر گرفته شده که به برخی از آنها به صورت مختصر اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است در تمامی برنامه سه موضوع افزایش ارتباط با خدا، ترویج فضیلت‌های اخلاقی و ایجاد فرهنگ شادی و امید مد نظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در فرهنگسرا فردوس شاهد اجرای نمایش‌های خیابانی خواهیم بود. در این نمایش به موضوع صبر پرداخته می‌شود. مسابقه «رازهای آسمانی» برنامه بعدی است که به صورت اینترنتی توسط فرهنگسرا اشراق اجرا می‌شود. در این برنامه 1550 جایزه به برگزیدگان اهدا خواهد شد. برنامه یگر پویش با «رهروان سحر» نام دارد در این برنامه به افرادی که به واسطه شغلشان شب‌ها به جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند به دعوت مردم در سفره‌های سحر آنها حاضر خواهند بود.

نگاه ویژه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به فعالیت‌های هنری در مضان 1401

فاطمیان‌پور تاکید کرد: برنامه «ضیافت حسین (ع)» هر روز افطار در میدان امام حسین (ع) برگزار خواهد شد. در این برنامه که بخش‌هایی متنوع دارد به مردم افطاری ساده داده خواهد شد. مراسم جشن «سحرخیزان کوچک» اتفاق دیگری است که با حضور دختران و پسران نوجوان برگزار می‌شود. فرهنگسرای خاوران اجراکننده این اتفاق است.

وی در انتهای این سخنان تاکید کرد: «عمری با قرآن»، «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید»، «پویش هفت سالگی»، «ندای قرآن 1440»، «مسابقه قرآنی سراج»، «تنفس صبح»، «ویژه برنامه کرسی تلاوت» و... دیگر برنامه‌هایی است سازمان فرهنگی در ایام ماه مبارک اجرا می‌کند.

انتهای پیام
captcha