مرجعیت دینی، فرهنگی و اعتقادی امت مورد صیانت قرار گیرد
کد خبر: 4046914
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
آیت‌الله عاملی:

مرجعیت دینی، فرهنگی و اعتقادی امت مورد صیانت قرار گیرد

امام جمعه اردبیل، گفت: نقش علما در حفاظت از دین امت اسلامی مهم و خطیر بوده و در عصری که لشکر دشمن با حربه‌ها و حیله‌های مختلف وارد میدان شده، ضروری است تا مرجعیت دینی، فرهنگی و اعتقادی امت مورد صیانت قرار گیرد.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، 15 فروردین‌ماه، در همایش روحانیون اردبیل، اظهار کرد: خداوند متعال برای تبلیغ دین الهی و ارزشی خود مسئولیت سنگینی را بر عهده انبیا، اولیا و ائمه اطهار قرار داده تا مرجعیت علمی و دینی حفظ شود.

وی تصریح کرد: اگر تلاش پیامبران، ائمه اطهار، علما و فقها در طول تاریخ نبود عده‌ای با تعبیر قرآن سعی می‌کردند تا جامعه را فرقه فرقه کرده و با تدارک هویت متعارض اصالت دین و کرامت بشر را بشکنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، گفت: همه انبیای الهی برای ایجاد وحدت، الفت و یکپارچگی در جامعه به میدان آمدند تا حیله‌های شیطانی از بین رفته و امت اسلامی و الهی بتواند در مسیر حرکت خود موفق عمل کند.

عاملی، با بیان اینکه در سیستم الهی و ارزشی و در صیانت از دین، باورها و اعتقادات انسان‌های خالص در طول تاریخ وارد میدان شدند تا جلوی بدعت و ناخالصی‌ها را بگیرند، افزود: اگر اختلافی نیز به وجود آمده این اختلاف ناشی از برخی رفتارهای غلط و نامتناسب بوده است.

وی، به توطئه دشمنان در عصر کنونی برای اختلاف‌افکنی در جامعه اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکای شیطان صفت با حیله و نیرنگ و تحریک گروه‌های مختلف سعی کرد تا زمینه خونریزی در سوریه، لبنان، عراق و سایر کشورها را به وجود آورده و به ساحت مرجعیت علمی، دینی و اعتقادی ضربه بزند.

عاملی خاطرنشان کرد: دشمنان با ایجاد گروه‌های ضددینی داعش سعی کردند به ساحت اسلام و مکتب ارزشی خدشه وارد کنند در حالی که علما با نقش‌آفرینی خود جلوی این توطئه ایستادند و سعی کردند تا نقش خود را در حفاظت و حراست از دین به خوبی انجام دهند.

وی، نقش علما را در حفاظت از دین امت اسلامی مهم و خطیر توصیف کرد و ادامه داد: در عصری که لشکر اختاپوسی دشمن با حربه‌ها و حیله‌های مختلف وارد میدان شده، ضروری است تا مرجعیت دینی، فرهنگی و اعتقادی امت مورد صیانت قرار گیرد.

عاملی، نقش امام راحل و مقام معظم رهبری را در این حوزه بسیار خطیر و ارزشمند توصیف کرد و گفت: اگر امام راحل و مقام معظم رهبری نبودند، بسیاری از مسئولان مرعوب دشمن شده و حتی بسیاری از دستاوردها را به یغما می‌دادند.

وی، با بیان اینکه نباید امت اسلامی و شیعی از اصول و مبانی خود کوتاه آمده و یا تنزل کند، اظهار کرد: ضروری است در این برهه حساس علما و روحانیون با فن خطابه ارزشمند و اثرگذار خود کاری کنند تا آگاهی‌بخشی در جامعه جای ظلمت، نیرنگ و حیله را بگیرد.

عاملی، ضرورت آموزش خطابه برای علما و روحانیون را بسیار ضروری اعلام کرد و افزود: بهترین و شایسته‌ترین خطبا را بایستی در طول تاریخ مورد الگوی خود قرار دهیم که در این بین خطابه قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت بهترین راهنما برای ما است.

وی تصریح کرد: ضروری است تا علما یک دوره ارزشمند در حوزه روایت معصومین و اثرگذاری شعر عربی را به خاطر سپرده و در خطابه‌های خود به این موضوعات توجه کنند.

عاملی خاطرنشان کرد: شایسته است در خطابه مسائل مختلف اجتماعی نظیر پرهیز از بدحجابی و بی‌حیایی، جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی و برخی دیگر از موضوعاتی که در جامعه در حال ترویج است، تبیین شده و به درستی مردم نسبت به این مسائل آگاهی پیدا کنند.

امام جمعه اردبیل، به موضوع جهاد تبیین و تاکید مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در این است که به رغم همه پیشرفت‌ها و بالندگی در عرصه‌های مختلف به ویژه تکنولوژی‌های مدرن، علوم و فنون جدید دشمنان با ابزار رسانه‌ای متنوع سعی می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را با نقص و کوتاهی معرفی کنند.

وی اضافه کرد: ضروری است تا علما از فرصت ماه مبارک رمضان برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب جهاد تبیین استفاده کرده و این فرصت را به ارزشمندترین موسم تبیین و تبلیغ دستاوردهای نظام اسلامی تبدیل کنند.

انتهای پیام
captcha