رمضان فرصتی برای اعطای رحمت واسعه الهی است
کد خبر: 4046008
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶

رمضان فرصتی برای اعطای رحمت واسعه الهی است

امام جمعه موقت اردبیل، گفت: خداوند تبارک و تعالی اجازه ورود به این ضیافت عظیم الهی را به انسان داد تا رمضان فرصتی برای اعطای رحمت واسعه باشد.

بهزاد فرج امام جمعه موقت اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین فرج بهزاد، امام جمعه موقت اردبیل، ۱۲ فروردین‌ماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، با اشاره به اینکه در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک شده است، خداوند تبارک و تعالی این فرصت را مرحمت کرد که اجازه ورود به این ضیافت عظیم الهی را پیدا کنیم.

بهزاد تصریح کرد: ماه مبارک رمضان یکی از مصادیق تقوا بوده و بایستی قدر این ماه را بدانیم و از دقایق و لحظات آن استفاده کنیم.

وی، با اشاره به حکمت 61 امیرالمومنین در نهج البلاغه گفت: بهتر است که انسان‌ها در حرکت کاروان زندگی که با سرعت در گذر است خود را به غفلت نیندازند.

امام جمعه موقت اردبیل افزود: تقوا مانند دژی است که اگر انسان وارد آن شود هیچ خطری نمی تواند او را تهدید کند.

بهزاد، با اشاره به فرمایشات رسول گرامی اسلام(ص) در رابطه با گرامیداشت ماه مبارک رمضان افزود: جایگاه مومنان به قدری بالاست که ماه رمضان به استقبال آنها آمده است این ماه هم معرفت دارد و هم برکت و حالا که خداوند در رحمت را باز کرده است چرا باید غافل باشیم؟ کسانی که وارد ماه رمضان می‌شوند و مشکلی ندارند اما روزه نمی‌گیرند بدبخت و تیره روز هستند.

وی گفت: تقوای الهی سفارش انبیا و اولیا است و گناه و معصیت و نافرمانی از خداوند باعث می‌شود چشم قلب انسان نابینا شود.

امام جمعه موقت اردبیل، افزود: 12 فروردین نوروز واقعی است، نوروزی است که در آن تغییر و تحولی رخ داده است، 12 فروردین یوم‌الله به معنای واقعی است، اگر انسان در وجود خود تحولی ایجاد کند این روز تبریک گفتنی است.

بهزاد، در بخش‌هایی دیگری از خطبه‌ها با تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد : آمریکای پلید شرط گذاشته است که اگر بخواهیم به مذاکره بنشینیم اسم سپاه را از لیست تروریست‌ها خارج نمی‌کنیم این یکی از طنزهای روزگار است که آمریکا خودش آشکارا در جهان دست به ترور می زند اما او مشخص می کند که چه کسی تروریست است! مقتدای سپاه پاسداران امام حسین(ع) است سپاه گفت اگر این قرارداد مشکل مردم را حل می کند اشکال ندارد بگذارید اسم ما در لیست باقی بماند و این حرکت قابل تقدیر است.

وی گفت: از سپاه استان هم تشکر می‌کنیم که در مشکلات اخیر ورود کرده و با تمام امکانات در کنار مردم عزیز و مسئولان محترم جانانه پای کار بودند و لازم می دانم به مسئولان محترم تذکر دهم که راه های روستایی نیازمند توجه ویژه است؛ روستایی‌ها و عشایر تولیدکننده هستند، چرا باید با کوچک‌ترین برف دچار مشکل شوند؟ اگر مختصر تولیدات آنها هم دیر به دست مصرف کننده برسد فاسد می‌شود و عزیزان در سطح ملی و استانی نگاه ویژه‌ای به راه‌های روستایی داشته باشند.

بهزاد ادامه داد: دولت آقای رئیسی بر خلاف دولت قبلی که یاس و ناامیدی تزریق می‌کرد اما رئیس دولت جدید می‌گوید هم نفت را می فروشیم هم پول آن را به شریان‌های اقتصادی تزریق می‌کنیم اما برخی‌ها حرکت‌هایی انجام می‌دهند که زحمات دولت جدید به باد می‌رود.

وی، با انتقاد از حرمت‌شکنی اخیر که در حریم بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بقعه شیخ صفی قداست دارد و نباید قداست این بقعه شکسته شود چرا حرمت‌شکنی می‌کنید؟ ان شاءالله تکرار نشود و اگر تکرار شد مسئولین محترم قضایی بایستی ورود کرده و به شدت با این هنجارشکنی مقابله کنند تا این گونه حرکات دیگر به مخیله کسی هم خطور نکند.

انتهای پیام
captcha