بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان
کد خبر: 4045840
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی استان خبر داد.

بازدید بیش از 55 هزار گردشگر از اماکن تاریخی کردستان

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: براساس آمارهای موجود، از آغاز تعطیلات نوروزی تا 10 فروردین‌ماه سال‌جاری، 55 هزارو 601 گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی فرهنگی استان بازدید کرده‌اند.

وی افزود: این تعداد بازدید مربوط به هشت اثر تاریخی استان شامل خانه کُرد، عمارت خسروآباد، عمارت مشیردیوان، مسجد جامع و موزه سنندج، غار باستانی کرفتو، تپه باستانی زیویه و حمام حاج صالح سقز است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: خانه کرد سنندج در بین جاذبه‌های تاریخی استان با 19 هزارو 252 بازدید، همچنان بالاترین حجم حضور گردشگران را در این ایام به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کاخ موزه خسروآباد با 13هزارو 961 نفر و موزه سنندج با 5هزارو 845 نفر، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم بازدید گردشگران از این آثار تاریخی و فرهنگی قرار دارند.

گویلیان گفت: همچنین آمار بازدید از عمارت مشیر دیوان چهارهزارو 340 نفر، مسجد جامع سنندج سه ‌هزار و 388 نفر، حمام حاج صالح سقز چهارهزارو 180 نفر، غار باستانی کرفتو دوهزار و 388 نفر و تپه باستانی زیویه دوهزارو 75 نفر بوده است.

وی بیان کرد: در همین مدت آمار بازدیدکنندگان از سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و شهری استان از جمله منظر فرهنگی هورامان، روستاهای هدف گردشگری و بازارهای تاریخی بیش از یک میلیون و 300 نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به افزایش ورود مسافران به استان در این ایام، یادآور شد: خوشبختانه با تمهیدات پیش‌بینی شده تلاش شد تا مسافران و گردشگران نوروزی بتوانند از اغلب بناهای تاریخی و فرهنگی استان بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha