شرکت 1200 دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی خراسان رضوی
کد خبر: 4045779
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

شرکت 1200 دانشجوی بسیجی در اردوهای جهادی خراسان رضوی

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برای کمک به رفع محرومیت 22 روستا در اردوی جهادی واقع در منطقه کوهسرخ شرکت کردند.

محمود حق دوست، مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمود حق دوست، مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با گروهای جهادی مستقر در کوهسرخ، اظهار کرد: دانشجویان بسیجی امسال رکورد ثبت‌نام اردوهای جهادی را شکستند، به‌طوری که 1200 نفر نیز ثبت‌نام نمودند.

وی تصریح کرد: هرچند انتظار بود بعد از دو سال که از کرونا می‌گذرد همه به سفر بروند اما شاهد استقبال بسیار دانشجویان از اردوهای جهادی بودیم.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خود از اردوهای جهادی صحبت کردند، مطرح کرد: امسال در خلعی بودیم که نمی‌دانستیم همانند سالهای گذشته می‌توانیم اردوهای جهادی را برگزار کنیم یا نه اما با همت دانشجویان بسیجی برنامه ریزی اولیه را که برای 150 تا 200 نفر بود را انجام دادیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت منطقه کوهسرخ و استقبال دانشجویان نهایت در 22 روستا مستقر شدند و شروع به خدمات دهی در بخش‌های مختلف پزشکی، فرهنگی و عمرانی نمودند.

حق دوست افزود: دانشجویان رشته پزشکی در بخش‌های دندانپزشکی، بینایی‌سنجی، زنان و مامایی، پزشک عمومی، بهداشت دهان و دندان، واکسیناسیون کرونا، تیم سیار غربالگری فشار خون و قند خون، آموزش سالمندان ارائه خدمت نمودند.

وی همچنین احداث 100 چشمه سرویس بهداشتی و حمام، ترمیم و مرمت قنوات، رنگ آمیزی مدارس، ترمیم چند منزل مسکونی و کمک به تکمیل سالن ورزشی روستای خضربیک را از جمله اقداماتی دانست که دانشجویان در طی مدتی حضورشان در کوهسرخ انجام خواهند داد.

مسئول جهادگران بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه هشت روستای دهستان تکاب شهرستان کوهسرخ هیچ سالن و امکانات ورزشی ندارند به همین دلیل سالنی را در این منطقه تکمیل خواهیم نمود.

وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت با کمبود کلاس درس در کوهسرخ مواجه هستیم همچنین بازماندگان تحصیل از دیگر مشکلاتی است که باید توجه ویژه‌ای شود.

حق دوست مطرح کرد: با توجه به نیاز روستائیان سعی شده است تا دانشجویان بتوانند خدمت جهادی خود را در کاهش محرومیت زدایی از ساکنان این مناطق به نحو احسن انجام دهند.

مسئول اردوی جهادی بسیج دانشجویان استان خراسان رضوی گفت: این اردوی جهادی تا روز ۱۲ فروردین سال جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن دانشجویان با مراجعه به شهرهای محل سکونت خود، موضوع آموزشهای دانشگاهی خود را از سر می‌گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: نگاه دولت به اردوهای جهادی باید متفاوت باشد.

انتهای پیام
captcha