توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با محوریت بخش تعاون در اردبیل هدف‌گذاری شد
کد خبر: 4045378
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با محوریت بخش تعاون در اردبیل هدف‌گذاری شد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، از برنامه‌ریزی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان با محوریت بخش تعاون در راستای تحقق شعار سال جدید خبر داد.

اقتصاد دانش بنیانبه گزارش ایکنا از اردبیل، بهروز رحیم‌زاده، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، هشتم فروردین‌ماه، در نشست بررسی راهکارهای تقویت تولید دانش‌بنیان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روزهای نخست سال، اظهار کرد: ایشان در نام‌گذاری سال جدید، اهمیت و محوری بودن مسأله اقتصاد را روشن کردند که اگر رشد اقتصادی همراه با عدالت باشد همه زمینه‌های پیشرفت فراهم خواهد بود.

وی گفت: اجرای طرح زیست‌بوم ملی اشتغال و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با محوریت بخش تعاون، جزو اولویت‌های اصلی این اداره کل بوده و با نام‌گذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، تکلیف ما در این حوزه سنگین‌تر شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، سازماندهی و ایجاد ساز و کارهای تشویقی برای حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان با همراهی بانک توسعه تعاون را از برنامه‌های این وزارت برای سال جدید عنوان کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در حوزه ارائه خدمات اعتباری و بانکی برای تعاونگران در نظر گرفته شده که در طول سال با اولویت ویژه اجرا خواهد شد.

وی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم توجه به تولید ملی و به وجود آوردن فضای دلگرمی و تزریق امید به جامعه، ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و افزایش درآمد ملی درگرو حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تلاش برای تبدیل ایده‌های فناورانه و نوآورانه به محصول است.

دبیرکارگروه اشتغال استان ایجاد اشتغال با تکیه بر دانش‌بنیان بودن فعالیت‌های اشتغال‌زا را مهم دانست و افزود: برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در راستای شعار سال، همه باید ریل‌گذاری اقتصادی را با هدف تولید و داشتن استقلال و بی اثرکردن تحریم‌ها در دستور کار قرار دهند.

رحیم‌زاده عنوان کرد: نیاز است نقش شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان موتور پیشران کشور در عرصه‌ علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و اشتغال‌زا جدی گرفته شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: امروز نظام اقتصادی دنیا مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان است و شاخص اقتصاد دانش بنیان به عنوان یک معیار جهانی در سنجش کشورهای مختلف جهان از حیث میزان اتکا به علوم مختلف و به کارگیری آنها در راستای توسعه اقتصادی مورد تاکید و توجه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha