شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل وضعیت نامناسبی دارد
کد خبر: 4050508
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱

شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل وضعیت نامناسبی دارد

استاندار اردبیل گفت: شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف، وضعیت نامناسبی دارد که توجه به بخش تولید بایستی به شکل اساسی و ویژه در دستور کار باشد.

حامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، ۲۹ فروردین‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: سیاست دولت سیزدهم سیاست تعادل‌بخشی به بازار و همچنین تقویت نظام تولید و اقتصاد مولد در کشور است که در همین راستا در استان اردبیل در کنار حمایت از سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی، تلاشمان بر این است تا واحدهای تعطیل شده و راکد را نیز به چرخه تولید بازگردانیم تا بهترین شرایط اقتصادی در استان اردبیل رقم بخورد.

عاملی اضافه کرد: با تدوین برنامه تحول اقتصادی استان در سال 1401 سعی بر این است تا در کنار توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و فناورانه زمینه تسهیل صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف را فراهم کرده و از منابع انسانی دانش پایه نیز برای ایجاد تحول بیشتر استفاده کنیم.

 استاندار اردبیل یادآورشد: مقام معظم رهبری برای نامگذاری چند سال اخیر به بخش تولید توجه ویژه‌ای داشته‌اند و تنها راه برون‌رفت کشورمان از وضعیت فعلی اقتصادی و معیشتی توجه ویژه به تولید است.

عاملی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامناسب شاخص‌های اقتصادی استان اردبیل در حوزه‌های مختلف، توجه به بخش تولید در استان باید به شکل اساسی و ویژه باشد.

وی تصریح کرد: ما در وهله اول بایستی نظام اقتصادی و درآمدی مردم استان را به شکل جامع و کامل مورد توجه قرار دهیم تا در کنار اشتغال‌آفرینی، افزایش درآمد مردم زمینه رفاه و همچنین ارتقا سطح زندگی مردم را در این استان فراهم کند.

استاندار اردبیل گفت: تلاش ما بر این خواهد بود تا با پرهیز از اشتغال کاذب و نامناسب، جوانان و نوجوانان را به سمت اشتغال مولد و در عین حال خلاق و نوآور سوق داده و حرکت منسجمی را در تقویت نظام اقتصادی استان به وجود آوریم.

عاملی افزود: استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اقتصادی به ویژه تقویت نظام دانش‌بنیان با عقب‌ماندگی‌های جدی روبه‌روست که در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» سعی ما بر این خواهد بود تا ابعاد مختلف این شعار را عینیت و تحقق ببخشیم.

انتهای پیام
captcha