دانشجویان بین‌الملل سفرای صلح در سراسر دنیا هستند
کد خبر: 4045138
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹

دانشجویان بین‌الملل سفرای صلح در سراسر دنیا هستند

دبیر جشنواره فرهنگی – زیارتی دانشجویان بین‌الملل سراسر کشور گفت: تلاش ما برای تحقق صلح در سراسر گیتی است و دانشجویان بین‌الملل سفرای صلح در سراسر دنیا هستند.

زینب موذن‌زاده، دبیر جشنواره فرهنگی–زیارتی دانشجویان بین‌الملل سراسر کشوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، زینب موذن‌زاده، دبیر جشنواره فرهنگی–زیارتی دانشجویان بین‌الملل سراسر کشور، امروز 6 فروردین‌ماه، در افتتاحیه جشنواره فرهنگی- زیارتی دانشجویان بین‌المللی سراسر کشور که در تالار رودکی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از 20 دانشگاه کشور به علاوه دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از جشنواره حضور یافتند، در این جشنواره فرهنگی-زیارتی دانشجویان بین‌المللی سراسر کشور به این منظور برگزار می‌شود که دل‌های ما را به هم نزدیک کند و همه دانشجویانی که در ایران درس می‌خوانند، مهمانان ما هستند و سفرای صلح و دوستی کشور ما به سراسر دنیا هستند.

وی ادامه داد: تعلیم یک مرحله بسیار مهمی در زندگی هر دانشجویی است و یادتان باشد که تخصص و تعهد را با هم یاد بگیریم. این دو مقوله یعنی تخصص و تعهد دو بال است که کمک می‌کند تا در آسمان انسانیت به اوج برسید و خوش بدرخشید. در کنار آن باید برای خودشناسی تلاش کنید و رسیدن به این مرحله در واقع رسیدن به خدا است.

دبیر جشنواره فرهنگی–زیارتی دانشجویان بین‌الملل سراسر کشور تصریح کرد: دانشگاه این فرصت را به شما می‌دهد و ما سعی می‌کنیم در تمام دانشگاه‌های کشور این فضا را فراهم کنیم تا در کنار درس خواندن به هم نزدیک شویم و همدیگر را بهتر بشناسیم و به هم احترام بگذاریم و برای تحقق صلح، آرامش و آسایش در سراسر گیتی تلاش کنیم، زیرا انسانیت بالاتر از هر موضوع دیگری دارای اهمیت است.

وی بیان کرد: دانشجویان بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در دانشگاه‌ها دارند، زیرا این فرصت را به ما می‌دهند که ما هم خودمان را بهتر بشناسیم و ما امروز میزبان بیش از 200 دانشجوی غیرایرانی از 20 دانشگاه سراسر کشور و از 18 ملیت هستیم.

مؤذن‌زاده اضافه کرد: با توجه به شور و اشتیاق دانشجویان به شرکت در برنامه‌های زیارتی بارگاه مطهر رضوی و آشنایی با مجموعه حرم مطهر رضوی، برنامه‌های زیارتی و حرم‌شناسی از برنامه‌های روزانه شرکت کنندگان در این جشنواره است. همچنین بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهر مشهد در کنار برگزاری کارگاه‌های آموزشی و معرفت شناسی از دیگر برنامه‌های حائز اهمیت این رویداد است.

انتهای پیام
captcha