کارهای فرهنگی در جامعه باید عمیق و ماندگار باشد
کد خبر: 4041562
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

کارهای فرهنگی در جامعه باید عمیق و ماندگار باشد

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، گفت: کار فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید عمیق و ماندگار باشد و فلسفه ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس بر اساس اطاعت از این فرمایش امام خامنه‌ای است.

علی واحد دفاع مقدس اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، علی واحد، مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، ۱۸ اسفندماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: طبق فرامین و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، کار فرهنگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید عمیق و ماندگار باشد و فلسفه ساخت مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس بر اساس اطاعت از این فرمایش امام خامنه‌ای است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر و هم‌زمان احداث ساختمان و مراحل سوژه‌یابی و موزه‌آرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس  استان اردبیل توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، افزود: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس استان‌ها به ابتکار و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس احداث می‌شوند و این مراکز فرهنگی دارای پیام‌های آشکار و پنهانی هستند که با دید و چینش هنری متخصصین آماده شده‌اند.

واحد ادامه داد: هدف از ساخت و بهره‌برداری مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس در استان‌ها، انجام رسالت زینبی و کار فرهنگی دارای تأثیرات عمیق و ماندگار در خصوص هشت سال دفاع مقدس بوده که این فرهنگ آیینه تمام‌نمای عاشورای حسینی است.

مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، با بیان اینکه کارکرد مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس، فراتر از یک موزه معمولی است، عنوان کرد: این مراکز در حقیقت خیمه‌گاه شهدا و مرکز اشاعه و نشر فرهنگ ناب و حماسی دفاع مقدس هستند، فرهنگی که می‌تواند در بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه و کشور راه‌گشا و خط‌شکن باشد.

انتهای پیام
captcha