تقدیر از بخشش اولیای دم به همت شهرداری اردبیل
کد خبر: 4044088
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴

تقدیر از بخشش اولیای دم به همت شهرداری اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل، گفت: همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت قائم المهدی(عج)، از اولیای دم به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل تقدیر و تجلیل شد.

جواد انصاری رئیس شورای شهر اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جواد انصاری، رئیس شورای شهر اردبیل، ۲۸ اسفندماه، در مراسم از تجلیل از اولیای دم در اردبیل، اظهار کرد: امروز  در شهر عرفان و اخلاق اردبیل به احترام مادران و پدرانی ایستادیم که با مهربانی و جوانمردی از قصاص قاتلین فرزندان دلبندشان گذشت کردند.

وی گفت: این خانواده‌ها با اقدامی خداپسندانه و با لطف قرار دادن خانواده‌ای دیگر و گذشت از قصاص قاتل فرزندانشان علیرغم اینکه اذن قصاص آمده بود و کاملا شرعی و قانونی بود، نام نیک خود را در تاریخ زرین و پرافتخار اردبیل ثبت کردند.

انصاری گفت: این اقدام گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ گذشت و بخشش در اردبیل بود و وظیفه مدیریت شهری است تا در عرصه فرهنگی، فرهنگ عفو و بخشش را در شهر حسینی اردبیل بیش از این توسعه دهد.

در این مراسم، اباصلت ابراهیمی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، نیز ضمن تقدیر از حضور شهروندان در جشن بزرگ انتظار، تصریح کرد: رسالت اصلی سازمان فرهنگی شهرداری اردبیل توسعه فرهنگی ،اجتماعی و ورزش های همگانی است و امروز در روز ولادت امام زمان(عج)شاهد اقدامی نیک از سوی خانواده هایی بودیم که از قصاص قاتل فرزندانشان گذشتند.

وی، به عقد تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل دادگستری استان اردبیل اشاره کرد و گفت: هدف از عقد این تفاهم نامه فرهنگسازی برای ترویج و گسترش فرهنگ عفو، گذشت، فداکاری، مهربانی و آموزش مسائل حقوقی برای شهروندان و  در نهایت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، ضمن تبریک نیمه شعبان به عموم شهروندان گفت: همزمان با ولادت باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت قائم المهدی(عج) جشن نیمه شعبان ویژه کودکان کار و بی سرپرست به همت اداره اجتماعی این سازمان و مشارکت صمیمی گروه جهادی دختران محیصا در فرهنگسرای زنده یاد اصلانیان برگزار شد.

وی گفت: همواره اداره اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی را در سطح شهر اردبیل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی شهروندان برنامه ریزی کرده و به همت گروههای جهادی برگزار خواهد کرد.

 گفتنی است؛ در این مراسم که همراه با مولودی‌خوانی، دف نوازی و برگزاری مسابقه بود جوایزی به این کودکان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha