راه‌اندازی 5 ایستگاه عرضه کتاب در اطراف حرم مطهر
کد خبر: 4043587
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
در ایام نوروز صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی 5 ایستگاه عرضه کتاب در اطراف حرم مطهر

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: علاوه بر تمامی فروشگاه‌های کتاب آستان قدس رضوی در حرم و اطراف آن، برای ایام نوروز 5 ایستگاه عرضه کتاب در مبادی ورودی و خروجی حرم‌مطهر با رویکرد معرفی و عرضه کتاب نیز دایر می‌شود.

ایستگاه عرضه کتاببه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حسین سعیدی، مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با بیان این که این برنامه از 25 اسفندماه، تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تلاش کردیم در قالب‌های گوناگون و جذاب کتاب و کتابخوانی را در سبد تعطیلات نوروزی زائران و مجاوران حرم حضرت رضا(ع) قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه «بهارخوان» مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی را شامل می‌‎شود که در نوروز 1401 قرار است در حوزه کتابخوانی اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: این بسته به‌دلیل کرونا دو سال مسکوت ماند و اکنون با بروزرسانی محتوای این بسته سعی داریم، در نوروز 1401 بحث مطالعه کتاب خوب را در برنامه‌های نوروزی زائران مشهد به‌صورت ویژه اجرا کنیم.

سعیدی با اعلام اینکه شعار «بهارخوان»، نوروز به یادماندنی با 50 کتاب خواندنی است، گفت: در این بسته حدود 50 کتاب خوب که عمده‌ آن‌ها با موضوع ادبیات دینی است، از ناشران مختلفی پیشنهاد شده که تمامی برنامه‌ها در قالب‌های مختلف از همین عناوین پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) یادآور شد: عرضه و توزیع، تبلیغ و ترویج، معرفی و خوانش از جمله قالب‌های اصلی «بهارخوان» در مسیر ترویج کتاب و کتابخوانی در نوروز 1401 است.

سعیدی با بیان اینکه طرح بهارخوان که ایده اولیه آن یادگاری از همکاری ارزنده زنده‌یاد علی صفوی شاملوست، افزود: آثار انتخاب شده برای «بهارخوان» توسط کارشناسان و اهالی خبره کتاب و کتابخوانی از میان صدها کتاب برتر ناشران مختلف انتخاب شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر تمامی فروشگاه‌های کتاب آستان قدس رضوی در حرم و اطراف آن، برای ایام نوروز 5 ایستگاه عرضه کتاب در مبادی ورودی و خروجی حرم‌مطهر با رویکرد معرفی و عرضه کتاب نیز دایر می‌شود، گفت: در باب الرضا(ع)، باب الجواد(ع)، باغ رضوان، صحن غدیر و پیاده‌راه آیت‌الله طبسی این ایستگاه‌ها راه‌اندازی‌ می‌شود.

سعیدی ادامه داد: آثار طرح بهارخوان علاوه بر عرضه‌ی عمومی بصورت بسته‌های موضوعی در 10 دسته همسران، تربیت کودک، بانوان، داستان، نوجوان، کودک، داستان رضوی نوجوان، امام رضا(ع)، پیامبر(ص)، امیرالمومنین(ع)، امام حسین(ع) و کربلا و خاندان اهل‌بیت نیز بصورت ویژه ارائه می‌شود.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های کتاب‌محور نوروزی در حرم مطهر که با مشارکت معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: بازطراحی و کتاب‌گزینی مناسب قفسه‌های کتاب در داخل رواق‌ها و صحن‌های حرم مطهر رضوی، استقرار دائمی «خادم‌یارِ کتاب» در حرم مطهر رضوی در جنب قفسه‌های کتاب، به‌منظور معرفی کتاب‌ها و فعالیت‌های کتاب محور مورد نیاز و معرفی کتاب‌های موضوعی در مکان‌های مشخص حرم مطهر رضوی، از قبیل کتاب‌های با موضوع حوزه خانواده و تربیت در رواق‌ حضرت زهرا(س)، معرفی دو کتاب بمدت حداکثر 7 دقیقه، هر شب قبل از سخنران اصلی در رواق امام خمینی(ره) و بهره‌مندی از سخنرانی‌های با موضوع کتاب و کتابخوانی در برنامه‌های مختلف حرم مطهر نیز در ایام نوروز 1401 اجرا خواهد شد.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از برگزاری پویش مطالعاتی آبی‌ها به یاد استاد سعید تشکری نیز همزمان با نوروز 1401 خبر داد و گفت: این پویش علاوه بر مسابقه از کتاب، بخشی جنبی در فضای مجازی دارد که شامل خوانش کتاب، عکاسی و موارد دیگر است.

سعیدی گفت: منبع این پویش که به عنوان یازدهمین پویش مطالعاتی به‌‎نشر محسوب می‎شود، رمان «آبی‌ها» به قلم «زنده‌ياد سعيد تشكری» است. محتوای كتاب داستان حاضر درباره طبيب رومی حاذقی است كه ارادت خاصي به امام رضا(ع) دارد و دير انطاكيه را به منظور ديدن پيشوای مسلمانان ترك می‌كند. سواران هارون خليفه عباسی كه به دنبال زكريا هستند، درمی يابند كه مقصد نهايی او مدينه و ديدار با علی بن موسی الرضا (ع) است؛ از اين رو خود را به مدينه رسانده و در شهر و اطراف خانۀ مولا به مراقبه می‌ايستند.

سعیدی ادامه داد: جوايز بخش اصلي پویش مطالعاتی آبی‌ها سه كمك هزينه سفر به كربلای معلی هر يک به ارزش 7 ميليون تومان برای 3 نفر، 10 كمك هزينه سفر به مشهد هر يک به ارزش 1.5 ميليون تومان براي 10 نفر و جوايز بخش مجازی؛ 8 جايزه 500 هزارتومانی برای 8 نفر، 8 بسته از آثار زنده‌ياد سعيد تشكری برای 8 نفر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در بخش دیگری از تشریح طرح بهارخوان، گفت: قرار است با همکاری راه‌‎آهن و شرکت‌های مسافربری کتب طرح بهارخوان در قطارهای منتهی به مشهد تبلیغ و توزیع شود.

وی ادامه داد: همچنین پویش مجازی خرید کتاب به عنوان سوغاتی و بهترین کتابی که در سال 1400 خواندم نیز در فضای مجازی اجرا می‎شود.

سعیدی با اشاره به اینکه تمامی آثار بهارخوان با 10درصد تخفیف از پشت جلد عرضه می‌شود، یادآور شد: اکران پوستر و استند طرح بهارخوان در سطح شهر مشهد نیز در حال پیگیری است.

مدیرعامل به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) همچنین در معرفی آثار طرح بهارخوان گفت: کتاب‌های مختلفی از ناشران متعدد همچون مطلع عشق، مطلع مهر، همسران سازگار، تربیت دینی کودک، تعلیم و تربیت در اسلام، ریحانه بهشتی، 60 پرسش اعتقادی، فاطمه علی است، فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند، دختران آفتاب، شب صورتی، من و آقای همسایه، داعشی و عاشقی، سلما، پرواز اسب سفید، کودکان میپرسند، خدایا اجازه، چشم لطفا ممنون، من اهل بیت را دوست دارم، 366 روز با پیامبر عزیزمان، ماه غریب من، راز آن بوی شگفت، اعترافات غلامان، من ضامن، دعبل و زلفا، مرا با خودت ببر، موقف، اوسنه گوهرشاد، آنک آن یتیم نظر کرده، قاف، عروس قریش، به امین بگو دوستش دارم و... در این طرح قرار دارند.

انتهای پیام
captcha