اجرای طرح «آرامش بهاری» در بیش از 33 بقعه شهرستان رشت
کد خبر: 4041774
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

اجرای طرح «آرامش بهاری» در بیش از 33 بقعه شهرستان رشت

سرپرست اوقاف و امور خیریه رشت، با بیان اشاره به برگزاری مناجات شعبانیه در سطح بقاع شاخص شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز در بیش از ۳۳ بقعه شهرستان رشت برگزار می شود.

بقعه امامزاده هاشم رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس نیکخواه امروز، 18 اسفند در نشست با خبرنگاران، یکی از مهمترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه را بهره وری موقوفات و به روزرسانی املاک وقفی و گرفتن حق واقفی موقوفه دانست و اظهار کرد: زیباترین خدمت به جامعه دفاع از مال و دارایی مردم به ویژه موقوفات است.

وی با اشاره به برخورد قاطع اداره کل اوقاف و امور خیریه  استان گیلان با متصرفین املاک وقفی و به روزرسانی اسناد حقوقی مستاجرین، افزود: رسیدگی به وضعیت دستگاه های دولتی بدهکار به اوقاف نیز در دستور کار سال جدید قرار دارد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت، این شهرستان را دارای ۴۳۸ موقوفه درآمددار و ۵۲۳۸ رقبه دانست و تصریح کرد: امسال حدود ۱۱۴ سند مالکیت برای موقوفات و بقاع شهرستان رشت صادر کردیم. همچنین ۴۲ رای علیه مستاجرین صادر شده است که تا پایان سال انجام خواهد شد.

نیکخواه، شهرستان رشت را دارای ۲۱۹ بقعه دانست و عنوان کرد: سه بقعه شاخص سطح یک داریم که جزو بقاع ملی محسوب می شوند که شامل بقعه خواهر امام، امامزاده هاشم و دانای علی است.

وی با بیان اینکه برنامه های فرهنگی و قرآنی سازمان اوقاف در بقاع سطح یک و دو انجام می شود، گفت: همزمان با ۱۲ اسفند امسال طرح «قرار دوازدهم» را آغاز کردیم که با محوریت ساماندهی توزیع بسته های معیشتی انجام می شود.

سرپرست اوقاف رشت، همچنین از اجرای نیت حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی طی امسال خبر داد و بیان کرد: در سال جاری دو نفر از فعالان قرآنی شهرستان رشت حائز مقام های اول و دوم در مسابقات بین المللی قرآن شدند.

وی با بیان اشاره به برگزاری مناجات شعبانیه در سطح بقاع شاخص شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: طرح «آرامش بهاری» ویژه نوروز در بیش از ۳۳ بقعه شهرستان رشت برگزار می شود. همچنین اقدام به برپایی خیمه های معرفت شامل مشاوره و پاسخگویی به مسائل دینی و غرفه های کودک و فروش محصولات فرهنگی خواهیم کرد.

نیکخواه، برگزاری طرح «نشاط معنوی» را یکی از برنامه های سال آینده سازمان اوقاف دانست و تصریح کرد: طرح بازآفرینی شهری و توسعه حرم خواهر امام رشت را با کمک مجمع خیرین دنبال می کنیم. بازسازی هتل امامزاده هاشم نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی دنبال می شود.

وی از دیگر برنامه های مهم سازمان اوقاف را درختکاری با هدف ارتقای بهره وری موقوفات دانست و گفت: در هفته منابع طبیعی امسال ۷۰۰۰ اصله نهال در سطح ۲۰ بقعه شهرستان رشت غرس می شود.

انتهای پیام
captcha