مسئولان برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش کنند
کد خبر: 4041035
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵

مسئولان برای ترویج فرهنگ مطالعه مفید تلاش کنند

فرماندار خرم‎آباد با تأکید بر تلاش همه مسئولان در راستای ترویج مطالعه مفید، گفت: باید به مقوله فرهنگ نگاه کاربردی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق، مسیر حرکت در راستای توسعه فرهنگی را ریل‌گذاری کنیم.

علی‌محمد دریکوند، فرماندار خرم‌آباد به گزارش ایکنا از لرستان، علی‌محمد دریکوند، فرماندار خرم‌آباد در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان که یکشنبه، ۱۵ اسفند انجام شد، با بیان اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست، گفت: ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالای برخودار بوده و یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری همین موضوع است که بر این اساس ضرورت دارد همه مسئولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی ادامه داد: باید به مقوله فرهنگ نگاه کاربردی داشته باشیم و با برنامه‌ریزی دقیق، مسیر حرکت در راستای توسعه فرهنگی را ریل‌گذاری کنیم؛ همچنین با در نظر گرفتن بازه‌های زمانی مشخص شود که باید به چه اهدافی برسیم.

دریکوند با بیان اینکه تا زمانی که استقبال از کتابخانه‌های عمومی کم باشد، به‌طور حتم آسیب‌های اجتماعی زیاده بوده و مراجع قضایی و زندان‌ها شلوغ خواهند بود، اضافه کرد: باید به این مرحله برسیم که ایمان داشته باشیم و هزینه در راستای توسعه فرهنگی را یک سرمایه‌گذاری مفید بدانیم.

وی گفت: فرمانداری و انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرم‌آباد آماده همکاری با کتابخانه‌های عمومی بوده و در این خصوص همراه و همگام این نهاد فرهنگی پیش خواهد رفت.

ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی محلات

فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان نیز در این دیدار، اظهار کرد: کتابخانه مرکزی خرم‌آباد بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی استان بوده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امید است با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره‌کل راه و شهرسازی به‌عنوان مجری پروژه این کتابخانه به‌زودی تکمیل شود.

وی افتتاح کتابخانه مرکزی را در آینده نزدیک یک ضرورت دانست و افزود: کتابخانه مرکزی در دو طبقه ساخته شده که با پیگیری‌های صورت گرفته طبقه همکف آن به‌صورت کامل تکمیل و طبقه منفی یک آن نیز از درصد پیشرفت فیزیکی بالای برخوردار بوده و در حال حاضر محوطه بیرونی کتابخانه در حال تکمیل است.

طهماسبی همچنین در خصوص کتابخانه عمومی حضرت مهدی(عج)، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و ضرورت بازگشایی هرچه زودتر این کتابخانه، پروژه مقاوم‌سازی ساختمان کتابخانه حضرت مهدی(عج) در دو بخش از محل منابع استانی و استفاده از ظرفیت خیرین انجام شده و این کتابخانه به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شهر خرم‌آباد همزمان با ایام هفته کتاب در آبان‌ماه سال‌ جاری بازگشایی شد و در حال حاضر به اعضا و مراجعه‌کنندگان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اضافه کرد: خدمات‌رسانی کتابخانه‌های عمومی فقط در بحث امانت و بازگشت کتاب محدود نبوده و در حال حاضر فعالیت‌های گسترده و متنوعی برای همه اقشار و گروه‌های سنی مختلف انجام می‌شود و کتابخانه‌های عمومی این ظرفیت را داشته که به‌عنوان پاتوق فرهنگی محلات تبدیل شود.

انتهای پیام
captcha