نشانه‌های محبان سیدالشهدا(ع)
کد خبر: 4040714
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

نشانه‌های محبان سیدالشهدا(ع)

خطیب حرم مطهر رضوی با اشاره به نشانه‌های محبان سیدالشهدا(ع) گفت: عشق ورزیدن و محبت به امام حسین(ع) یک سرمایه بزرگ است که در نهایت انسان را به خلد برین می‌رساند.

سیدالشهدا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان‌نیوز، آیت‌الله محسن کازرونی، عضو مجلس خبرگان رهبری، 14 اسفندماه در شب میلاد سراسر نور خامس آل عبا،  حضرت حسین بن علی(ع) که با حضور زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد سید و سالار آزادگان جهان حضرت امام حسین(ع)، بیان کرد: در حدیثی نورانی از پیامبر اعظم(ص) نقل شده است «هر کس محبت حسین بن علی(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) را در دل داشته باشد، سعادتمند می‌شود و قطعا اهل بهشت خواهد بود.»

وی افزود: روشن است که برای رسیدن به سعادت تنها محبت و مودت حسین بن علی(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) کافی نیست، بلکه منظور پیامبر(ص) این است که این محبت موجب نزدیکی بیشتر ما به حضرات معصومین(ع) و در نتیجه تأثیرپذیری از سیره آن بزرگواران خواهد شد.

کازرونی بیان کرد: کسی که عشق حسین بن علی(ع) را در دل داشته باشد هرگز به سمت کسب حرام و معاصی بزرگ گرایش پیدا نمی‌کند، چراکه در اعمال و رفتار خود نیز تأسی به سیره این امام همام دارد و از ایشان پیروی می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: طبق روایات اسلامی کسی که قلبش مملو از محبت اهل بیت(ع) است چند علامت و نشانه دارد که نخستین آن زهد در دنیاست، یعنی همه هم و غم او کسب مال و منال دنیا نیست و به معنویات نیز توجه دارد.

وی بیان کرد: دومین علامت محبان اهل بیت(ع) حرص در عمل است. یعنی این افراد حرص و ولع بسیاری در انجام اعمال عبادی و اعمال صالح دارند و نشانه بعدی آن‌ها این است که اهل توبه و انابه به درگاه خداوند هستند و قبل از اینکه فرصت زندگی آنها به اتمام برسد از گناهان خود اظهار پشیمانی و از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کنند. 

کازرونی نشاط در عبادت را از دیگر نشانه‌های محبان سیدالشهدا(ع) و دیگر امامان معصوم معرفی کرد و گفت: این افراد نشاط در عبادت دارند و همواره مشتاق مناجات و راز و نیاز با معبود یکتا هستند.

وی با تأکید بر اینکه محبت به حسین بن علی(ع) در رشد و تعالی معنوی فرد مؤثر است، بیان کرد: محبت امام حسین(ع) یک گنج بی‌پایان است که در شاکله شخصیت فرد تأثیر می‌گذارد. هرچه میزان این محبت بیشتر باشد تأثیرپذیری ما از سبک و سیره زندگی آن حضرت نیز بیشتر خواهد شد.

در ادامه اجرای برنامه قرآنی ترتیل نور از سوی علیرضا رضایی، قرائت زیارت پرفیض امین‌الله با نوای علی ملائکه، اجرای مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی به‌مناسبت ولادت امام حسین(ع) از سوی امیر عارف و اجرای سرود و همخوانی از سوی گروه سرود گلدسته‌های حرم از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی بود.

انتهای پیام
captcha