طرح نظارت ویژه عیدانه در استان اردبیل اجرا می‌شود
کد خبر: 4040336
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

طرح نظارت ویژه عیدانه در استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل استاندارد استان اردبیل، گفت: طرح نظارتی ویژه عیدانه از پانزدهم اسفند تا 15 فروردین توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده در اردبیل اجرا می‌شود.

طرح نظارت ویژه عیدانهبه گزارش ایکنا از اردبیل، هاشم علایی، مدیرکل استاندارد استان اردبیل، ۱۴ اسفندماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، با اشاره به لزوم نظارت ویژه بر بازار  و خدمات در ایام نوروز، اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق شهروندان، طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با اولویت مراکز عرضه مواد غذایی، بهداشتی، شوینده‌ها، قطعات خودرو، ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره‌بار، نازل‌های سوخت مایع در جایگاه‌های عرضه، تجهیزات شهر بازی و زمین‌های بازی و آسانسورها و پله برقی‌ها  در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی افزود:  با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و باتوجه به عرضه کالا و خدمات در سطح وسیع و امکان سوء استفاده برخی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا وخدمات، این طرح از اهمیت خاصی برخوردار است.

علایی در ادامه  عنوان کرد: این طرح نظارتی ویژه عیدانه از پانزدهم اسفند ماه  تا 15 فروردین توسط کارشناسان اداره کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده در تعامل با ستاد نوروزی استان و با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای اطمینان بخشی کیفیت کالا وخدمات اجرا خواهد شد.

علایی یادآورشد: به منظور ارائه خدمات مطلوب و کیفی به عموم شهروندان و مسافران نوروزی بر کالاها، خدمات، هتل‌ها، مراکز تفریحی و خدماتی نظارت دقیق و مستمر انجام می‌شود و چنانچه کالاهای عرضه شده و خدماتی ارائه شده در سطح عرضه استان مغایر با استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خدمات انجام می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای و ارائه خدمات مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پائین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران با متخلفان برخورد خواهد شد.

علایی افزود : از تمامی شهرداران درخواست می‌شود به منظور ارائه خدمات بهتر و ایمن به مسافرین ایام نوروز نسبت به استاندارد سازی تجهیزات زمین بازی  و شهربازی اقدام لازم معمول و از بهره‌برداری تجهیزات غیراستاندارد جدا جلوگیری بعمل آورند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل، از صاحبان اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها و ساختمان‌هایی که آسانسور وپله برقی نصب شده درخواست کرد تا نسبت به اخذگواهی نامه ایمنی معتبر از شرکت‌های بازرسی فنی تائید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام لازم را معمول دارند.

وی گفت: تولیدکنندگان محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا هستند و شهروندان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن دریافت کنند.

علایی افزود: از عموم هم استانی‌های عزیز در خواست می‌شود در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه 10001517 اعتبار آنها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد هستند، موضوع را از طریق شماره تلفن گویای شبانه‌روزی 1517 به این اداره کل اطلاع رسانی کنند تا با متخلفان مربوط برخورد قانونی لازم انجام یابد.

انتهای پیام
captcha