پرداخت بیش از ۳ میلیارد زکات در کامیاران
کد خبر: 4040188
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

پرداخت بیش از ۳ میلیارد زکات در کامیاران

رئیس کمیته امداد شهرستان کامیاران از پرداخت ۳ میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان زکات طی ۱۱ ماه گذشته امسال در سطح شهرستان کامیاران خبر داد.

علیرضا خوشبخت رئیس کمیته امداد کامیاران

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان کردستان، علیرضا خوشبخت، رئیس کمیته امداد شهرستان کامیاران امروز، 13 اسفندماه در پنجمین نشست شورای زکات شهرستان کامیاران اظهار کرد: هم اکنون در ۱۴۴ روستای شهرستان کامیاران شورای زکات فعال وجود دارد.

وی با اشاره به زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان طی امسال افزود: امسال از سطح ۱۳۷ روستای این شهرستان سه میلیارد و ۵۲۴ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان کامیاران بیان کرد: تمامی زکات جمع آوری شده با نظارت و همکاری امامان جمعه و جماعات، خیران و معتمدین در همان منطقه جمع آوری شده، هزینه شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل شورای زکات کشور ۷۰ درصد این مبلغ برای کمک به نیازمندان و ۳۰ درصد نیز در جهت کمک به ساخت پروژەهای عام المنفعه مانند مسجد، خانه عالم و غسالخانه هزینه شده است.

خوشبخت با اشاره به اینکه هم اکنون پنج هزار و ۶۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان هستند، افزود: دو هزار و ۷۰۰ خانوار از این مددجویان دارای سرپرست زن هستند.

وی با اشاره به اینکه کمک به توانمند کردن مددجویان از طریق اشتغال و مسکن جزو سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی این نهاد است، یادآور شد: در ۱۱ ماهه امسال ۶۰ میلیارد تومان در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات به مددجویان این شهرستان پرداخت شده است.

انتهای پیام
captcha