اجرای بیش از ۲۰۰ فعالیت فرهنگی و پرورشی در مدارس کردستان
کد خبر: 4039115
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴

اجرای بیش از ۲۰۰ فعالیت فرهنگی و پرورشی در مدارس کردستان

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان، با بیان اینکه سه تشکل دانش‌آموزی شامل اتحادیه انجمن‌های اسلامی، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی با آموزش‌و‌پرورش همکاری دارند، گفت: در مجموع ۲۹ برنامه و بیش از ۲۰۰ فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی در سطح مدارس استان کردستان اجرا می‌شود.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، هشتم اسفندماه در دیدار اعضای ستادی هفته گرامیداشت تربیت اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان، با تبریک فرارسیدن هشتم اسفند، سالروز تأسیس امور تربیتی، یادگار شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: این نهاد مقدس در سال ۱۳۵۸ با هدف حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، ترویج ارزش‌ها و معارف اسلامی و مبارزه با افکار مخرب و انحرافی تأسیس شد.

وی با بیان اینکه امروز هم توجه به مسائل تربیتی و تربیت اسلامی و اهداف طراحی شده در زمان تأسیس این نهاد مقدس ضروری است، افزود: مهم‌ترین مصداق این امر تأکید مقام معظم رهبری در راستای جهاد تبیین به عنوان یک واجب و فریضه عینی است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: در شرایط فعلی با توجه به گسترش فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای و تلاش دشمنان برای کتمان حقایق و به انحراف کشیدن واقعیت‌های موجود، روشنگری و جهاد تبیین یک ضرورت می‌باشد.

وی حضور گسترده دانش آموزان در جبهه‌های حق علیه باطل را از نتایج و برکات نهاد امور تربیتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد مقدس دانست و ادامه داد: وجود ۲۰ درصد شهدای هشت سال دفاع مقدس از دانش آموزان و فرهنگیان را مصداق عینی این امر است.

قربانی افزود: حضور گسترده جوانان در برنامه‌های دینی و مذهبی و نقش‌آفرینی در توسعه علم و دانش در حوزه‌های مختلف از خدمات نهاد امور تربیتی و آموزش‌و‌پرورش است که باید تبیین شود.

وی با اشاره به دیدگاه‌های امام راحل در خصوص مسائل تربیتی، مبنی بر اینکه اساس عالم بر تربیت انسان است، اظهار کرد: همه ما در آموزش‌و‌پرورش همین نگاه را در سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم چراکه اگر به مسائل تربیتی و پرورشی و رشد شخصیت دینی افراد توجه شود، بخش عمده‌ای از مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: باید بستری فراهم شود که همه معلمان این نگاه را داشته باشند چراکه صرفا با فعالیت مربیان پرورشی، اهداف مورد نظر محقق نخواهد شد.

وی روشنگری و جهاد تبیین را یکی از اقدمات مهم و برنامه‌های اولویت‌دار نهاد امور تربیتی دانست و گفت: همه معلمان باید به عنوان مربی تربیتی جهاد تبیین را مورد توجه قرار دهند.

قربانی یکی از اقدامات و اولویت‌های استان کردستان را توجه به برنامه‌های تربیتی به ویژه نهادینه‌سازی و گسترش فرهنگ اقامه نماز و انس با معارف قرآنی بین دانش آموزان دانست و گفت: انس با قرآن و اقامه فریضه نماز بی‌تردید موجب دوری انسان از بسیاری مشکلات و معضلات می‌شود.

وی با بیان اینکه با اهتمام مسئولان و تلاش دست‌اندرکاران امر، زمینه حضور گسترده دانش‌آموزان در مسابقات قرآن فراهم شده است، گفت: در سال تحصیلی جاری، علاوه بر برگزاری اجلاسیه نماز در شهرستان‌ها و مناطق تابعه جهت برگزاری اجلاسیه نماز در مدارس برنامه‌ریزی و پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، شرکت بیش از ۱۱۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در مسابقات قرآن، نماز و عترت، انجام اقدامات لازم بین دانش‌آموزان با موضوع پیشگیری از رفتارهای پر خطر و آسیب‌های اجتماعی از جمله اجرای طرح نماد در هزار و ۶۳۸ مدرسه با پوشش بالغ بر ۹۸ هزار دانش‌آموز به همراه اولیای آنان را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در نهاد امور تربیتی برشمرد و افزود: کردستان در اجرای برنامه جزو استان‌های برتر کشور است.

وی اجرای طرح یاریگران زندگی در ۸۹۶ مدرسه هدف استان با پوشش ۱۳۵ هزار نفر از دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان، اجرای برنامه مجازی راهیان نور دانش آموزی با شرکت ۱۴ هزار نفر از دانش آموزان، راه اندازی خط ملی خدمات مشاوره‌ای ۱۵۷۰ در مرکز استان، برگزاری مسابقات پرسش مهر ریاست جمهوری و مسابقات فرهنگی و هنری و جشنواره فردا و کسب ۴۶ رتبه اول تا سوم و برگزیده کشوری در مسابقات فرهنگی و هنری، کسب ۲۲ رتبه اول تا سوم و برگزیده کشوری پرسش مهر و ۴ رتبه اول تا چهارم مسابقات قرآن، عترت و نماز را از مهم‌ترین اقدامات و توفیقات کسب شده در این حوزه بر شمرد .

قربانی با بیان اینکه سه تشکل دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی همراه با برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش فعالیت دارند، گفت: در مجموع ۲۹ برنامه و بیش از ۲۰۰ فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۱۴۰ مربی و معاون پرورشی، تعداد ۴۲۵ مشاور و ۹۹ مربی قرآن در مدارس استان فعالیت دارند، یادآور شد: در استان ۱۶ مرکز دارالقرآن، ۲۹ کانون فرهنگی و تربیتی، یک اردوگاه استانی، ۶ اردوگاه فصلی و ۱۱۰۰ نماز خانه در مدارس به عنوان فضاهای پرورشی دایر و فعالیت دارند.

انتهای پیام
captcha