200 هزار موقوفه در کشور داریم / اداره موقوفات توسط امین
کد خبر: 4038627
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴

200 هزار موقوفه در کشور داریم / اداره موقوفات توسط امین

معاون سازمان اوقاف، 70 هزار موقوفه از 200 هزار موقوفه کشور را دارای درآمد دانست و گفت: در نظر داریم موقوفات را توسط امین اداره کنیم.

حجت الاسلام امرالله حسنی نیا معاون اوقافی سازمان اوقاف

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین امرالله حسنی نیا امروز، 5 اسفند در حاشیه سفر به شهرستان لنگرود، با بیان اینکه بیش از 200 هزار موقوفه شامل مساجد و تکایا و حسینیه ها در سطح کشور داریم، اظهار کرد: حدود 70 هزار موقوفه دارای درآمد است.

وی برنامه هر موقوفه را براساس وقف نامه دانست و افزود: وقف نامه ها نیت وقف و محل اجرای وقف را مشخص می کنند.

معاون اوقافی، حقوقی و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه، با اشاره به دو رویکرد مهم و ابتکاری سازمان، تصریح کرد: در نظر داریم موقوفات را توسط امین اداره کنیم و سازمان اوقاف ناظر باشد و اجرای وقف و کسب درآمد و مصرف به صورت امنای مردمی انجام شود.

حجت الاسلام حسنی نیا، با بیان اینکه برنامه اقتصادی هر موقوفه به امنا داده می شود تا حداکثر بهره برداری را از موقوفات داشته باشند، گفت: متولی و امین موقوفه اول باید نسبت به حفظ آن وقف اقدام کند و سپس بهره برداری لازم را در قالب طرح های اقتصادی خوب و به روز داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های دانش بنیان در حوزه موقوفات، عنوان کرد: درآمدهای کسب شده در راستای نیت وقف در خدمت به مردم و حوزه های فرهنگی و اجتماعی و آموزشی صرف می شود.

معاون سازمان اوقاف، از اجرای 200 طرح اقتصادی مرتبط با موقوفات با سرمایه گذاری حدود 1000 میلیارد تومانی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: سعی می کنیم موقوفات را در بخش کشاورزی فعال کنیم تا در تولید و اشتغال کشور سهیم باشیم.

انتهای پیام
captcha