فعالیت 53 مرکز مثبت زندگی در استان کردستان
کد خبر: 4038605
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

فعالیت 53 مرکز مثبت زندگی در استان کردستان

رئیس بهزیستی شهرستان سنندج از فعال شدن 53 مراکز مثبت زندگی در استان کردستان خبر داد و گفت: از این تعداد 16 مرکز در شهرستان سنندج هستند.

بازدید از مراکز مثبت زندگی سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، فاطمه محمدی، رئیس بهزیستی شهرستان سنندج امروز، پنجم اسفندماه در بازدید مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از مراکز مثبت زندگی عباس آباد شهر سنندج اظهار کرد: دسترس‌پذیری آسان مددجویان به خدمات بهزیستی جزو مهم‌ترین مزیت‌های مراکز مثبت زندگی است.

وی از فعال شدن 53 مرکز مثبت زندگی در استان کردستان خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد 16 مرکز مثبت زندگی در شهرستان سنندج فعال است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه خدمات این مراکز برای مددجویان در سطوح توانبخشی، پیشگیری و اجتماعی ارائه می‌شود، بیان کرد: این مراکز باعث تسریع ،تسهیل و شفافیت ارائه خدمات بهزیستی به جامعه هدف می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از اهداف سازمان بهزیستی گسترش رفاه در افراد تحت پوشش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بوده، انجام اقدامات لازم و مؤثر در راستای توانمند‌سازی زنان بسیار مهم است.

فریبا شریعتی، مسئول مرکز مثبت زندگی عباس‌آباد گزارشی از وضعیت این مرکز ارائه داد و گفت: خدمات مرکز با ۴۳۰ پرونده مشغول به فعالیت هستند که ۹۲ پرونده آن اجتماعی و شامل زنان فوت همسری، مطلقه، بدسرپرست و خودسرپرست می‌باشد و مابقی پرونده‌ها شامل پرونده‌های توانبخشی از جمله پرونده‌های معلولین، جسمی، حرکتی، ذهنی واعصاب و روان می‌باشد.

مسئول مرکز مثبت زندگی عباس‌آباد در پایان یادآور شد: در حال حاضر با حمایت‌های انجام شده سه گروه همیار در این مرکز مثبت زندگی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha