عاملان تفرقه بازوان شیطان و دشمنان خدا محسوب می‌شوند
کد خبر: 4038565
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱

عاملان تفرقه بازوان شیطان و دشمنان خدا محسوب می‌شوند

یکی از اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بحث وحدت نگاه عمیقی دارند، بیان کرد: معظم له توهین و اهانت به اعتقادات و باورهای دیگر مذاهب اسلامی را شرعا حرام اعلام کردند، براین اساس عاملان تفرقه و کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین برادران دینی هستند، بازوان شیطان و دشمنان خدا محسوب می‌شوند.

وحدت مسلمین

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی، یکی از اساتید مدارس علوم دینی اهل سنت امروز، پنجم اسفند، در نشست بصیرتی طلاب اهل سنت شهرستان مریوان اظهار کرد: اختلاف و تفرقه به حدی مورد نکوهش خداوند، قرآن و رسولش است که در آیات، روایات و احادیث بسیاری نسبت به تفرقه و دودستگی مسلمانان هشدار می‌دهند.

وی افزود: تفرقه ارکان هر جامعه‌ای را متزلزل و از هم می پاشد، بنابراین هر عاملی که رنگ و لعاب تفرقه و دودستگی داشته باشد را باید از خود و جامعه اسلامی دور کنیم.

این استاد علوم دینی اهل سنت مریوان با اشاره به اینکه دستان بسیاری در کارند که اختلاف استان کردستان و حتی دیگر مناطق مرزی کشور را فرا گیرد، بیان کرد: یکی از بدترین و خطرناک‌ترین عواملی که جامعه اسلامی را به شدت تهدید می‌کند نهادینه شدن اختلافات بین مذاهب اسلامی، قومیت‌ها و فرهنگ‌هاست.

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما تَفَرَّقُوا إِلاَّ مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْیاً بَینَهُمْ وَ لَوْ لا کَلِمَةٌ سَبَقَتْ مِنْ رَبِّکَ إِلی أَجَلٍ مُسَمًّی لَقُضِی بَینَهُمْ وَ إِنَّ الَّذینَ أُورِثُوا الْکِتابَ مِنْ بَعْدِهِمْ لَفی شَکٍّ مِنْهُ مُریب؛ یعنی اینکه آنان پراکنده نشدند مگر بعد از آن‌که علم و آگاهی به سراغشان آمد و این تفرقه جویی به خاطر انحراف از حق (و عداوت و حسد) بود و اگر فرمانی از سوی پروردگارت صادر نشده بود که تا سرآمد معیّنی (زنده و آزاد) باشند، در میان آنها داوری می‌شد و کسانی که بعد از آنها وارثان کتاب شدند نسبت به آن در شک و تردیدند، شکی همراه با بدبینی».

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه وحدت فرجام نیکی برای انسان‌ها به ویژه مسلمانان رقم می‌زند، افزود: تمام مخلوقات خداوند متعال در عالم هستی از یک وحدت رویه و انسجام پیروی می‌کنند، بنابراین وحدت یکی از ابتدایی‌ترین نعمت‌های خداوند برای همه موجودات به ویژه نسل بشر است، لذا تفرقه محصول شیطان و هوای نفس است؛ تفرقه به مانند آتشی است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن یک خرمن را از بین ببرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در بحث وحدت نگاه عمیقی دارند، بیان کرد: معظم له توهین و اهانت به اعتقادات و باورهای دیگر مذاهب اسلامی را شرعا حرام اعلام کردند، براین اساس عاملان تفرقه و کسانی که به دنبال پررنگ کردن اختلاف بین برادران دینی هستند، بازوان شیطان و دشمنان خدا محسوب می‌شوند.

این استاد مدارس علوم دینی اهل سنت مریوان در پایان یادآور شد: امروز بسیاری از جریان‌های ضد دینی در تلاش هستند که بازتعریفی جدید از مردم اهل سنت و کُردزبان داشته باشند؛ بازتعریفی کاملاً تحریف شده که تنها هدفش جلوگیری از وحدت کلمه بین مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha