سرمایه‌گذاران بومی محرومیت را از منطقه مرزی رضی زدودند
کد خبر: 4038400
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

سرمایه‌گذاران بومی محرومیت را از منطقه مرزی رضی زدودند

سرمایه‌گذاران بومی با سرمایه‌گذاری در منطقه مرزی رضی مشگین‌شهر چهره محرومیت را از منطقه زدودند.

سرمایه گذاریبه گزارش ایکنا از اردبیل، منطقه مرزی رضی، در ۵۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد و سالیان سال از محرومیت‌ها رنج برده و اهالی رضی که اشتغال و توسعه منطقه‌شان مطالبه اساسی بوده در این زمینه با دعوت از سرمایه‌گذاران بومی روند سرمایه‌گذاری را در منطقه تسهیل کردند.

برادران ایمانی که خود اهل رضی بوده با درک شرایط منطقه به رضی بازگشته و در منطقه خود سرمایه‌گذاری کرده‌ و واحد تولیدی لباس را راه‌اندازی کردند.

ایمانی، مدیرعامل واحد تولید لباس رضی، با اشاره به اینکه واحد تولیدی لباس را در رضی برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه ایجاد کرده است، اظهار کرد: در این واحد حدود ۱۰۰ نفر مشغول کار هستند.

وی بیان کرد: با تکمیل فازهای بعدی در این مجموعه برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و تحول عظیمی در رونق اقتصادی منطقه به وجود خواهد آمد.

ایمانی افزود: در این واحد تولیدی روزانه حدود هزار تا سه هزار میانگین لباس بچه‌گانه و زنانه تولید می‌شود که علاوه بر تامین استان به استان تهران صادر می‌شود و در صورت حمایت مسئولان توان صادرات به کشورهای خارجی را نیز داریم.

طاهر نوری، بخشدار ارشق، نیز گفت: هم‌اکنون ناحیه صنعتی شهید همرنگ رضی رونق خاصی به خود گرفته و فعالیت ۱۶ واحد تولیدی در این ناحیه آغاز شده و یا در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی شهید همرنگ رضی بسیار بالا بوده و تمامی زمین‌های فعلی این ناحیه برای سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

بخشدار ارشق افزود: محصولات تولید شده در ناحیه صنعتی شهید همرنگ رضی علاوه بر تامین نیاز منطقه و کشور به کشورهای خارجی نیز صادر می‌شود.

نوری گفت: توسعه زمین‌های ناحیه صنعتی رضی به مسئولان مربوطه پیشنهاد شده است، چرا که سرمایه‌گذاران زیادی در منطقه برای سرمایه‌گذاری در این ناحیه اعلام آمادگی کردند.

حالا با حضور سرمایه‌گذاران و همت مسئولان و راه‌اندازی ناحیه صنعتی شهید همرنگ رضی چهره محرومیت از منطقه زدوده شده و برای جوانان منطقه در نزدیکی خانه‌های خودشان شغل ایجاد شده و شور امید به منطقه بازگشته است.

سرمایه‌گذاران مجموعه خواستار ارائه تسهیلات سرمایه در گردش برای رونق مجموعه خود شدند و همچنین بر قرار گرفتن رضی به عنوان منطقه آزاد تاکید کردند.

با توجه به اینکه رضی منطقه‌ای مرزی بوده نیاز است تصویب این منطقه به عنوان منطقه آزاد تجاری مبنای کار قرار گیرد تا محرومیت از منطقه برداشته شود و اشتغال و اقتصاد منطقه رونق گیرد.

انتهای پیام
captcha