گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه پیگیری می‌شود
کد خبر: 4038336
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه پیگیری می‌شود

سفیر ایران در روسیه گفت: گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه را با جدیت پیگیری می‌کنیم و با توجه این که استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد، در تلاش هستیم ارتباطات تجاری و حضور هیئت‌های تجاری را در سطح کشور به وضعیت مناسب برسانیم.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیهبه گزارش ایکنا از اردبیل، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، چهارم اسفندماه، در دیدار با مسئولان استان اردبیل، اظهار کرد: روسیه با میزان بالای واردات توانسته جایگاه خوبی در ایران و استان اردبیل داشته باشد که این موارد توانسته این استان را به یک استراتژیک تبدیل کند و اگر در این زمینه با هوشمندی وارد عمل شویم نتایج خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه را با جدیت پیگیری می‌کنیم و با توجه این که استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در این زمینه دارد، اگر بتوانیم ارتباطات تجاری و حضور هیئت‌های تجاری را در سطح کشور به وضعیت مناسب برسانیم تاثیرگذاری خوبی را به دنبال خواهد داشت که این موضوع با جدیت مبنای کار است.

سفیر ایران در روسیه، ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های مورد توجه در استان اردبیل حوزه گردشگری است که این مسئله در دیپلماسی کشور نیز تاثیرگذاری قابل توجهی دارد که درصدد هستیم با جدیت و تمام توان در این زمینه عمل کرده و به اهداف خود برای ارتقای ارتباطات تجاری جامه عمل بپوشانیم.

جلالی ادامه داد: مسئولان استان اردبیل برای پیگیری ایجاد بارانداز ریلی پارس‌آباد و کریدور ترانزیتی پیگیری‌های لازم را انجام داده‌اند که امیدواریم بتوانیم با این شرایط ظرفیت ترانزیتی منطقه را بهبود بخشیده و اتصال خود را با کشورهای دیگر برقرار کنیم.

وی اظهار کرد: ایجاد پنجره واحد برای صادرات کشور جلوگیری از ورود صادرکنندگان غیرتخصصی را به دنبال خواهد داشت که در این زمینه اهمیت به بخش خصوصی با رفع مشکلات موجود جزو اولویت‌های اساسی است که درصدد هستیم مشکلات گمرکی در مرزها را با حمایت از صادرکنندگان برطرف کنیم.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل، در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان اردبیل برای افزایش تجارت با روسیه امری بسیار مهم و اساسی است که بایستی مورد توجه واقع شود تا بتوانیم برای توسعه مناسبات تجاری با روسیه اقدامات قابل قبولی را در سطح استان انجام داده و از ظرفیت‌های مهم استان همچون بخش گردشگری و صنایع تبدیلی استفاده کنیم.

استاندار اردبیل، ادامه داد: استان اردبیل در تولید محصولات تولیدی کشاورزی نیز حائز رتبه‌های برتر کشوری بوده که در بحث ترانزیت کالا و محصولات کشاورزی توانسته موفق عمل کرده و سهولت ارتباطات تجاری را به دنبال داشته باشد که این موضوع برای استان اردبیل بسیار مهم و حائز اهمیت است.

عاملی اظهار کرد: بررسی مشکلات تاجران و جذب سرمایه‌گذاران به عنوان امری مهم و ضروری است که برای رفع مشکلات صادرکنندگان تمهیدات لازم به عمل آمده و امیدواریم با تلاش‌های انجام یافته به اهداف خود دست یابیم.

انتهای پیام
captcha