مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای معرفی دین اسلام به جهانیان است
کد خبر: 4038394
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

مسابقات بین‌المللی قرآن فرصتی برای معرفی دین اسلام به جهانیان است

مدیرکل اوقاف البرز گفت: دستگاه‌های تبلیغاتی و مراکز آموزشی کشور نیز می‌توانند از طریق برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی از فرصت ایجاده شده برای تبلیغ و معرفی دین انسان‌ساز اسلام به جهانیان بهره بگیرند.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به میزان اثرگذاری برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ترویج فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های زندگی سعادتمندانه در سبک زندگی توحیدی و اسلامی، توجه به نقشه راهی است که خداوند توسط انبیای الهی برای بشر طراحی کرده است، این نقشه راه در سعادت و خوشبختی دنیوی و اخروی انسان بسیار تاثیرگذار است.

وی ضمن بیان اینکه عصاره فضائل همه ادیان در دین اسلام وجود دارد، افزود: تمام مواردی که یک نقشه راه باید داشته باشد در قرآن کریم ذکر شده که بشر در چارچوب آن حرکت کند، برای نهادینه‌کردن این راهبرد در درجامعه باید جذابیت‌های آن برای مردم تبیین شود، که این کار نیازمند شناخت اصل موضوع است.

مدیرکل اوقاف البرز درمورد راهکارهای اثربخش برای ایجاد جذابیت در توسعه فعالیت‌های قرآنی توضیح داد: یکی از این راهکارها ورود به حوزه‌‎های فرهنگی و هنری ازجمله برگزاری مسابقات است، کسانی که در این مسابقات و برنامه‌ها شرکت می‌کنند به صورت می‌توانند در خانواده و محله و شهر و کشور خود بسیار تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره مزایای برگزاری مسابقات قرآنی در سطح بین‌المللی، گفت: باتوجه به اینکه امروزه اکثر فعالیت‌ها در کشورهای مختلف از طریق فضای مجازی در همه جای دنیا دیده می‌شود، هنگامی که مسابقات قرآنی بین‌المللی برگزار می‌شود مسلمانان دنیا از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند و افرادی هم که مسلمان نیستند نسبت به این موضوع حساس می‌شوند و به دنبال ارتباط گیری و پیدا کردن پاسخی برای سوالات خود می‌روند و هرکسی هم که به دنبال کشف قرآن برود اعجاز این کتاب او را هدایت خواهد کرد.

دشتکی تصریح کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی و مراکز آموزشی کشور نیز می‌توانند از طریق برگزاری مسابقات در سطح بین‌المللی از فرصت ایجاده شده برای تبلیغ و معرفی دین انسان‌ساز اسلام به جهانیان بهره بگیرند.

این مسئول با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جهاد تبیین، افزود: تبلیغ و تبیین آموزه‌های اسلام تکلیفی بر عهده همه افراد مسلمان جامعه است که قرآن کریم بهترین مبنا برای آن در بخش‌های مختلف ازجمله آموزش، اقتصادی، تربیت و غیره است.

مدیرکل اوقال البرز عنوان کرد: هرچقدر که گستره این امر مبارک بیشتر شود تاثیرگذاری آن نیز به مراتب بیشتر خواهد شد و حرکت در جذب افراد از خانه و خانواده تا استان و شهرستان و در نهایت در سطح کشوری و بین‌المللی می‌تواند مصداق بارز قاعده شبکه‌سازی باشد که خداوند متعال در قرآن کریم به نبی مکرم اسلام فرمودند.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری مسابقات بین‌المللی در حفظ وحدت جهان اسلام چقدر می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: این مسئله نه تنها موجب وحدت مسلمانان جهان می‌شود بلکه موجب گرایش افراد ادیان دیگر به سمت دین مبین اسلام نیز خواهد بود، همچنین هنگامی که مذاهب مختلف در این مسابقات با محوریت قرآن کنار یکدیگر می‌نشینند و مسابقه می‌دهند باید نخبگان بین‌المللی هم در این خصوص تامل کنند که و چرایی اختلافات موجود بپردازند.



انتهای پیام
captcha