امروز همانند دفاع مقدس به جوانان اعتماد می‌کنیم
کد خبر: 4037935
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶

امروز همانند دفاع مقدس به جوانان اعتماد می‌کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین گفت: در دوران دفاع مقدس و در اوج جنگ، فرماندهان ما جوانان بودند، این نشان‌دهنده اعتماد ما به قشر جوان و تأثیرگذار جامعه بود؛ اکنون نیز با اعتماد مجدد به جوانان از توان و ظرفیت آن‌ها استفاده می‌کنیم تا شاهد برگی دیگر از افتخارات بزرگ در تاریخ ایران اسلامی باشیم.

حبیبی معاون استاندار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، منوچهر حبیبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در مراسم افتتاحیه راهیان نور مجازی دانش‌آموزی که امروز ۲ اسفندماه در سالن کوثر برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس، هویت برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. مدل هشت‌ساله دفاع مقدس، مشابه یک جنگ جهانی بود. تمام قدرت‌ها و دولت‌های جهان در مقابل جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کردند.

وی افزود: در دفاع مقدس تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاد، ما اجازه تصرف حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن متجاوز ندادیم، دفاع مقدس، نظام را بیمه امنیتی کرد امنیت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون دفاع مقدس و جان‌فشانی شهدا، ایثارگران و جانبازان و آزادگان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: خوداتکایی، استقلال و خودکفایی را انقلاب اسلامی ایران برای ما به ارمغان آورد و ما را از وابستگی در تمامی عرصه‌ها نجات داد. مردمی بودن، توسعه و پیشرفت طی ۴۳ سال در ابعاد مختلف علمی، پزشکی، مهندسی، هسته‌ای و سایر علوم از ویژگی‌های شاخص انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری دشمن جرئت ارائه هیچ‌گونه گزینه پیشنهادی را در میز مذاکره با ایران و جرئت حمله نظامی را ندارد، طبق اظهارات تحلیلگران غربی در مجلات تخصصی خود، با حمله نظامی به ایران، ظرف چند ساعت ابتدایی اقتصاد دنیا فلج می‌شود و بورس جهانی به هم می‌ریزد.

حبیبی یادآور شد: تمام کشورهای سرمایه‌گذار منطقه خلیج‌فارس در تیررس نیروهای مسلح ایران قرار دارند، تنگه هرمز در کسری از ساعت مین‌گذاری می‌شود و کشورهای منطقه جرئت حمله نظامی به ایران و عبور از منطقه را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس و در اوج جنگ، فرماندهان ما جوانان بودند، این نشان‌دهنده اعتماد ما به قشر جوان و تأثیرگذار جامعه بود؛ اکنون نیز با اعتماد مجدد به جوانان از توان و ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم تا شاهد برگی دیگر از افتخارات بزرگ در تاریخ ایران اسلامی باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین بیان کرد: فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت اسلامی دیروز، نجات‌دهنده و پیروزی‌بخش مقاومت اسلامی کشورهایی همچون یمن، عراق و سوریه در عصر حاضر است، وظیفه ما حفاظت، پاسداری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی و تبیین ابعاد گوناگون آن به نسل‌های آینده، تبعیت بی‌چون‌وچرا از ولایت و ادای دین به آرمان‌های امام و شهدا است.

هدف زنده نگه‌داشتن یاد شهداست

نقی سیاهکالی مرادی، سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا و بیان دلاوری‌ها و رشادت‌های آن‌ها ارزش والایی دارد و می‌توان گفت دفاع مقدس برای نسل جدید و جوان جامعه الگو محسوب می‌شود.

وی افزود: ممکن است خواندن کتاب‌ها و مطالب درسی در مقابل مشاهده عینی رشادت‌های رزمندگان اسلام بر روی دانش‌آموزان تأثیرگذاری قابل‌توجه نداشته باشد بنابراین از دانش‌آموزان می‌خواهیم که از این فرصت ۳ روزه در جهت شناخت آرمان‌های شهدا و معارف دفاع مقدس استفاده کنند.

سیاهکالی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ما در سازمان آموزش‌وپرورش، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج آرمان‌های افرادی است که برای این آرمان‌ها ایستادگی کرده و جان دادند، بهره‌مندی و انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع از وطن، شجاعت و مردم‌داری به نسل‌های بعد، از جمله وظایف مسئولین، معلمان و دانش‌آموزان است.

به گزارش ایکنا، باتوجه‌ به شرایط کرونایی امسال راهیان نور از تاریخ ۲ تا ۴ اسفندماه به‌صورت مجازی در بستر شاد و کانال بسیج دانش‌آموزی قزوین به آدرس @qazvinbasij برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha