برپایی 56 هزار روضه خانگی با حمایت مجموعه ثاقب
کد خبر: 4037784
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

برپایی 56 هزار روضه خانگی با حمایت مجموعه ثاقب

مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب با اشاره به رسالت این مجموعه در احیای سنت روضه‌های خانگی، گفت: تاکنون 56 هزار روضه خانگی با مشارکت 18 هزار خانواده در 9 استان کشور از طریق مجموعه ثاقب برگزار شده است.

روضه خانگی

حجت‌الاسلام سجاد شیری، مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: این مجموعه با همکاری 30 نفر از طلاب در ایام فاطمیه سال 1399 در اصفهان شکل گرفت، با این نیت که احساس کردیم با توجه به شیوع کرونا برای این ایام باید اتفاق ویژه‌ای رقم بخورد و بهترین ایده‌ای که به ذهن‌مان رسید، این بود که روضه‌های خانگی را شکل دهیم، ولی از بانیان پولی دریافت نکنیم. در نتیجه، 600 روضه خانگی در ایام فاطمیه سال گذشته با مشارکت 400 خانواده در شهر اصفهان برگزار شد و پس از آن، این فکر به وجود آمد که هدف اول مجموعه را احیای سنت حسنه روضه‌های خانگی و اعزام مبلغ به منازل قرار دهیم.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مجموعه ثاقب این است که خانواده‌ها را تشویق کند تا به‌صورت مستمر، روضه خانگی داشته باشند و بهترین کاری که مجموعه می‌تواند برای آنها انجام دهد، این است که مبلغ و سخنران برای این جلسات معرفی کند. یکی از دلایلی که باعث تعطیلی روضه‌های خانگی می‌شد، این بود که بعضی از خانواده‌ها نمی‌توانستند هدیه‌ای به سخنران تقدیم کنند و به همین دلیل، روضه‌های خود را تعطیل می‌کردند. ما این دغدغه را از دوش خانواده‌ها برداشتیم و اگر خانواده‌ای توانایی پرداخت هدیه نداشته باشد، خود مجموعه از طریق خیرانی که آن را حمایت و پشتیبانی می‌کنند، هدیه را پرداخت می‌کند.

مدیر مجموعه فرهنگی تبلیغی ثاقب اضافه کرد: خانواده‌هایی نیز بودند که توانایی پرداخت هدیه را داشتند، ولی تعداد روحانیونی که می‌شناختند، بسیار اندک بود و بعد از گذشت مدتی، دیگر نمی‌توانستند جلسات را ادامه دهند، چون سخنران دیگری برای جلساتشان سراغ نداشتند. دغدغه دیگر خانواده‌ها این بود که تعداد کمی از افراد در جلسات روضه خانگی شرکت می‌کردند و بر این باور بودند که یک مبلغ باید برای تعداد زیادی از افراد سخنرانی کند. در واقع، این باور را نداشتند که روضه خانگی با کمترین تعداد نفرات و حتی اعضای یک خانواده نیز می‌تواند برگزار شود و ما تلاش کردیم تا این موضوع را نهادینه کنیم. لذا، خانواده‌ها متوجه شدند که بدون هیچ گونه تشریفات و برنامه‌ریزی خاص و با یک پذیرایی ساده می‌توانند روضه خانگی برپا کنند. در نتیجه، استقبال زیادی از این ایده صورت گرفت، به‌گونه‌ای که تاکنون 56 هزار روضه با مشارکت 18 هزار خانواده در 9 استان برگزار شده و اصفهان تنها استانی است که تمام شهرستان‌های آن در این زمینه فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: مجموعه ثاقب علاوه بر اصفهان، در شهر قم نیز دارای شعبه است و در استان‌های دیگر نیز گروهی از طرف مجموعه حضور دارند که اقدام به جذب مبلغ می‌کنند. کارکرد مجموعه تقریباً شبیه اسنپ است، یعنی نزدیک‌ترین سخنرانان به محل برگزاری روضه خانگی را معرفی می‌کند و در استان‌های دیگر نیز از همین سیستم استفاده می‌شود. البته دسترسی به نرم‌افزار مجموعه برای خانواده‌ها امکان‌پذیر نیست و فقط در اختیار مدیران پنل قرار دارد.

حجت‌الاسلام شیری بیان کرد: خانواده‌ها برای استفاده از خدمات مجموعه می‌توانند با تلفن گویای 03191089089 تماس بگیرند، یا عدد 1 را به سامانه 50001040122 ارسال و یا به سایت مجموعه به نشانی https://msagheb.ir مراجعه کنند.

وی ادامه داد: مجموعه ثاقب از حمایت چند فرد خیر برخوردار است که از طرق متعدد، هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند، ولی از نهادهای دولتی هیچ مبلغی دریافت نمی‌کند. البته مراکزی مثل حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، سپاه پاسداران و دفتر تبلیغات اسلامی، از مجموعه حمایت معنوی به عمل می‌آورند و بر مردمی بودن آن تأکید کرده‌اند. بیشترین آشنایی با مجموعه از طریق تبلیغ چهره به چهره بوده و علاوه بر آن، از ظرفیت فضای مجازی و شبکه استانی اصفهان نیز برای معرفی و شناخت مجموعه استفاده شده است. در حال حاضر نیز دو هزار و 700 طلبه با ثاقب همکاری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha