لزوم فراهم‌سازی توسعه فرهنگ مطالعه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 4037437
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

لزوم فراهم‌سازی توسعه فرهنگ مطالعه به همت اداره کتابخانه‌های عمومی

فرماندار کاشمر گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی باید با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه را برای توسعه بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم سازد.

اداره کتابخانه‌های عمومی زمینه را برای توسعه بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم سازدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، امیر دایی صراف، فرماندار کاشمر، شامگاه 30 بهمن‌ماه در جلسه با کتابداران و رئیس کتابخانه‌های عمومی و رئیس مجمع خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان کاشمر، اظهار کرد: می‌توان مردم را بیش از این کتاب‌خوان کرد.

وی ادامه داد: مطالعه و کتاب‌خوانی یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت انسان‌هاست، چرا که انسان اهل مطالعه در جامعه خود منشأ اثر می‌شود. شغل کتابداری و فعالیت در مجموعه کتابخانه‌های عمومی از جمله مشاغلی است که مورد غبطه است، چرا که ارتباط با کتاب و اهل کتاب لذت و آرامش خاص خود را دارد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه افراد اهل مطالعه منشأ اثر در جامعه هستند، بیان کرد: از هر کمکی که برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه لازم باشد نباید دریغ کرد.

دایی صراف تصریح کرد: باید با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های ابتکاری امکان حضور بیشتر مردم را در کتابخانه‌های عمومی فراهم کرد، چرا که هرچه تعداد کتاب‌خوان در یک شهر بیشتر باشد، باعث ارتقای فرهنگ آن شهر و کاهش مشکلات و معضلات می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم مشکلات موجود در جامعه اما باز هم می‌توان مردم را بیش از این کتاب‌خوان کرد و اداره کتابخانه‌های عمومی باید با اجرای برنامه‌هایی همچون جلسات نقد کتاب، ارتباط با دانش آموزان و مدارس، ایجاد گروه‌های همیار کتاب، خادم کتاب و غیره زمینه را برای توسعه بیشتر فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم سازد.

محمد فیض عارفی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر هم در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی، تعداد اعضا، آمار امانت کتاب و غیره در این شهرستان، عنوان کرد: خوشبختانه استقبال مردم کاشمر از کتاب و کتاب‌خوانی به نسبت خوب است و کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نیز از رونق و فعالیت مناسبی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی کاشمر علاوه بر فعالیت‌های حوزه کتابداری با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در مناسبت‌های مختلف، زمینه را برای حضور و آشنایی بیشتر مردم با کتابخانه‌های عمومی فراهم می‌کنند.

فیض عارفی افزود: ما در تلاش هستیم با فرهنگ‌سازی، عطش نسبت به کتاب و مطالعه را در جامعه فراهم و ارتباط مردم را با کتابخانه‌های عمومی افزایش دهیم.

ارائه گزارش از جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی و همچنین فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز کاشمر از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha