ضرورت توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در روستاها
کد خبر: 4036904
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
رئیس پارک علم و فناوری کردستان بیان کرد:

ضرورت توسعه کتابخانه‌های مشارکتی در روستاها

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان بر توسعە کتابخانەهای مشارکتی در روستاها و ارائە نسخە دیجیتالی کتاب‌ها با رعایت مالکیت معنوی ناشر و مؤلف تأکید کرد.

حامد قادرزادە، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حامد قادرزادە، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان، ۲۷ بهمن‌ماه در شورای فرهنگ عمومی پیرامون برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: اهمیت کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیدە نیست و بررسی‌های انجام شدە در کردستان نشانگر آن است کە کتاب و نحوە تشویق بە کتابخوانی در کردستان شیوە مناسبی بودە است.

وی با اشاره به اینکه اختصاص عنوان پایتخت کتاب کشور به شهر سنندج امری بسیار ارزشمند است، افزود: برای رفع مشکلات بخش کتاب و کتابخوانی باید واقعیت‌ها و چالش‌های فراروی کتابخوانان و مؤلفان را مورد توجه قرار داد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان بیان کرد: با توجە بە میزان تقاضا، هر محصولی در کشور تولید می‌شود اما آیا با افزایش سطح باسوادی بە لحاظ مدارک دانشگاهی و آموزش‌‌وپرورش توانستیم آنگونە کە باید و شاید، انتقال دانش را در جامعە داشتە باشیم؟؛ طبق آمارهای ارائە شدە این امر تحقق نیافتە است.

وی با تأکید بر اینکه باید طبق آمارها و اطلاعات، مخاطب‌‌سنجی انجام شود تا متناسب با آن انتقال محتوا صورت گیرد، افزود: هدف ما از آموزش اجباری، ایجاد دانشگاەها، نوشتن کتاب و مقالە این است کە بهتر بیندیشیم، بهتر عمل کنیم و آیندە را تضمین کنیم.

قادرزادە، بر توسعە کتابخانەهای مشارکتی در روستاها تأکید کرد و ادامه داد: با توجە بە اینکە امروزە کتابخوانی‌ها بیشتر دیجیتالی هستند، با رعایت مالکیت معنوی ناشر و مؤلف و با استفادە از مشخصات فردی و کدملی، کتاب‌ها را در دسترس عموم مردم قرار دهیم، اینگونە مشخص خواهد شد کە هر فرد در سال چە میزان مطالعە داشتە است.

وی افزود: در کنار ارائە نسخە دیجیتال کتاب‌ها، حق ناشر و مؤلف نباید نادیدە گرفتە شود، چراکه اگر از آن‌ها حمایت نشود، تولید کتاب و محتوا صورت نخواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان با اشاره به اینکه باید از مردم، دادە و اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرد و برای برنامەریزی در همە حوزەها از آن استفادە کرد، یادآور شد: به منظور، افزایش سرانه مطالعه باید اصلاح نگاە عموم بە کتاب و کتابخوانی، افزایش تعداد مسابقات کتابخوانی و برگزاری مسابقات رسانەای با موضوع افزایش دانش عمومی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha