تاکید بر میراث‌ مشترک فرهنگی بین ایران و جمهوری آذربایجان
کد خبر: 4036610
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

تاکید بر میراث‌ مشترک فرهنگی بین ایران و جمهوری آذربایجان

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، گفت: میراث‌های فرهنگی مشترکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد و در حوزه مدنیت و فرهنگ نقاط مشترک بسیاری بین دو کشور داریم. نظامی گنجوی انسان باعظمتی بود که در تاریخ ایران مانند ستاره‌ای درخشان، فروزنده است.

حسن عاملی امام جمعه اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، ۲۵ بهمن‌ماه، در دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در اردبیل، اظهار کرد: در آستانه ولادت امیرالمومنین (ع) قرار گرفته‌ایم و از خداوند می‌خواهیم با وساطت حضرت، به آذربایجان عزت مرحمت فرماید و ایران را سرافراز کند، خداوند با لطف و کرم خویش عنایت کند که قسمت‌های باقی مانده از خاک آذربایجان نیز آزاد شود.

عاملی گفت: سرافرازی آذربایجان سرافرازی ایران است و عزت آذربایجان عزت ایران است که همیشه ایران عزیز در دفاع و حمایت از آذربایجان پیشگام بوده است، مخصوصاً در جنگ اول قره باغ که روزهای سخت آذربایجان بود ایران از آذربایجان حمایت نموده است.

وی افزود: خداوند را شاکریم که ارتباطات بین دو کشور به صورت گسترده در حال پیشرفت است و سفیر شایسته، فعال و با درایت در آذربایجان داریم؛ در حوزه مراودات اقتصادی بین طرفین تفکرات، طرح‌ها و برنامه‌های بزرگی وجود دارد که در آینده مشاهده خواهد شد مخصوصاً با توجه به اینکه مرز مشترک استان ما با آذربایجان بیش از سایر استان‌هاست، لذا انتظار ما از سفیر این است که سهم اردبیل در مراودات اقتصادی خاص باشد.

عاملی، با بیان اینکه میراث‌های فرهنگی مشترکی بین ایران و آذربایجان وجود دارد تصریح کرد: در حوزه مدنیت و فرهنگ نقاط مشترک بسیاری بین دو کشور داریم نظامی گنجوی انسان باعظمتی بود که در تاریخ ایران مانند ستاره‌ای درخشان، فروزنده است و الان در آذربایجان قرار گرفته است راغب هستیم که دو کشور بین مفاخر مشترک فعالیت‌هایی داشته باشد بر این اساس بزرگان کشور تصویب کردند که کنگره بزرگی برای نظامی گنجوی برگزار شود و اردبیل برای موضوع انتخاب شده است.

وی، با تشریح موضوع دیدار با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد: در این دیدار مراودات اقتصادی میان دو کشور و برنامه‌های موجود برای آینده بررسی شد و مقرر شد که با فکر مشترک آن برنامه ها به نحو احسن پیشرفت کند.

امام جمعه اردبیل، بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در این باب متمرکز بر این است که فعالیت‌های اقتصادی و مدنی را با همسایگان افزایش دهد که دشمن نتواند به میان دو کشور مسلمان ورود پیدا کرده و اختلاف ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha