نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده است
کد خبر: 4034587
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده است

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، گفت: نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده و جامعه دانشگاهی بایستی در این راه گام بردارد و آن را در جامعه عملیاتی کند.

عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش ایکنا از اردبیل، عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، 18 بهمن‌ماه، در نخستین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی، اظهار کرد: امام خمینی(ره) در بیانات خود «دانشگاه مبدا همه تحولات است» شاید این بهترین جمله کوتاه در خصوص دانشگاه آرمانی بوده و همین جمله می‌تواند مبدا مهمی برای همه تحولات به ویژه در سطح جامعه باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و سوم جشن انقلاب، تصریح کرد: جامعه دانشگاه دنیا به چهار نسل تقسیم بندی شده که جامعه دانشگاهی نسل اول آموزش‌محور، نسل دوم آموزش و پژوهش‌محور، نسل سوم به جز آموزش و پژوهش محور توجه به کارآفرینی دارد و نسل چهارم بحث جامعه محور به این مقوله اضافه شده است.

این مقام مسئول، بیان کرد: نقش کلیدی دانشگاه آرمانی در بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی تبیین شده و جامعه دانشگاهی بایستی در این راه گام بردارد و آن را در جامعه عملیاتی کند.

حبیبی اذعان کرد: مقام معظم رهبری نیز توجه راهبردی به نقش دانشگاه‌ها دارند و در بیانیه گام دوم انقلاب به این نقش کلیدی در حوزه علم و فناوری تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به محیط علمی و دانشگاه، معنویت و اخلاق، اقتصاد و اقتصاد دانش‌بنیان، عدالت و مبارزه با فساد، عزت ملی و مبارزه با استکبار و سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین مقوله‌ها در بیانیه گام دوم انقلاب است که جامعه دانشگاهی بایستی در این راه همت و تلاش مضاعفی داشته باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، افزود: جامعه دانشگاهی بایستی با گفتمان‌سازی و ارائه الگوهای مناسب در این موضوع‌ها را بایستی سرلوحه کارهای و حرکت‌های علمی خود قرار دهد تا بتواند در سطح جامعه نقش‌آفرین باشد.

انتهای پیام
captcha