برکت پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد
کد خبر: 4035034
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
چهل و سومین سال از دستاوردهای انقلاب در اردبیل؛

برکت پیروزی انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف ایجاد کرد

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد دستاوردهای زیادی در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل بودیم که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه درمان، برق‌رسانی و آبرسانی تحولات عظیمی صورت گرفته است.

دستاوردهای انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد دستاوردهای زیادی در حوزه‌های مختلف در استان اردبیل بودیم که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حوزه درمان، برق‌رسانی و آبرسانی تحولات عظیمی صورت گرفته و خدمات‌دهی بهداشتی و درمانی به صورت چشمگیر رشد یافته و مردم نسبت به گذشته توانسته‌اند از نعمت برق و آب بهره‌مند شوند.

در حالی که در دوران پهلوی استان اردبیل از نبود و کمبود برق و آب و فضاهای درمانی و آموزشی رنج می‌برد، اما خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی ایران هم اکنون جای جای استان از این دو نعمت بزرگ برخوردار هستند.

99 درصد جمعیت اردبیل از آب شرب بهره‌مند هستند

نعمت سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، با اشاره به اینکه در حال حاضر 99 درصد جمعت شهری استان اردبیل تحت پوشش آب شرب هستند، اظهار کرد: 75درصد جمعیت روستایی استان اردبیل هم تحت پوشش آب شرب قرارگرفته‌اند.

نعمت سطانی آب و فاضلاب اردبیل

وی گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچ‌گونه تصفیه‌خانه مدرن شهری وجود نداشت که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران 12 تصفیه خانه مدرن در استان فعال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، ادامه داد: 10 شهرستان و 5 روستای استان به شبکه فاضلاب مجهز هستند و سطح برخورداری آب شرب روستاهای استان به 85 درصد می‌رسد.

سلطانی اظهار کرد: در حوزه برق هم در استان اردبیل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ظرفیت نصب شده نیروگاه به هزار و 152 مگاوات رسیده است، در حالی که در زمان پهلوی این مورد 42 مگاوات بود.

تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار اردبیل از نعمت برق بهره‌مند هستند

حسین قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، با اشاره به اینکه قبل از انقلاب احداث خطوط فوق توزیع و انتقال در استان اردبیل 609 کیلومتر بود که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران، میزان برق‌رسانی به هزار و 750 کیلومتر رسیده و ایستگاه توزیع و انتقال 10 مورد بوده که به 25 ایستگاه رسیده است.

حسین قدیمی شرکت برق اردبیل

وی گفت: قبل از انقلاب اسلامی ایران احداث شبکه‌های فشار متوسط هوایی و زمینی در استان اردبیل یک هزار و 485 کیلومتر بوده که بعد از انقلاب 13 هزار و 673 کیلومتر رسیده و ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی در استان 297 دستگاه بود که به 7 هزار و 426 دستگاه رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، گفت: تعداد مشترکین برق قبل از انقلاب اسلامی ایران در استان اردبیل 43 هزار و 928 مشترک بود که به برکت انقلاب به 591 هزار و 87 مشترک رسیده است.

قدیمی ادامه داد: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در استان اردبیل از نعمت برق برخوردار شده‌اند و یک هزار و 744 روستای استان اردبیل از نعمت برق برخوردار شده‌اند.

افزایش تخت بیمارستانی در اردبیل

قادر برجی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان اردبیل نیز در این باره گفت:  بزرگ‌ترین اورژانس بیمارستانی تأمین اجتماعی در اردبیل در ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث می‌شود تا پاسخگوی میزان مراجعات بیش از حد هموطنان در مرکز استان باشیم.

قادر برجی مدیرتامین اجتماعی اردبیل

وی، از افزایش تخت بیمارستانی و ارائه خدمات روزانه به مراجعین خبر داد و بیان کرد: با جذب ۲۱۸ نفر نیرو سعی کردیم در این مدت کمبود نیرو را نیز جبران کرده و با خرید تجهیزات به روز در بخش‌های مختلف پاسخگوی بیمه‌شدگان باشیم.

برجی، از تجهیز بیمارستان ارس پارس‌آباد و نوسازی بلوک زایمانی با یک میلیارد تومان اعتبار در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: بخش مردان، اطفال و زنان نیز در این بیمارستان راه‌اندازی شده تا امکان ارائه خدمات به بیمه‌شدگان فراهم آید.

وی، فعالیت ۲ بیمارستان را در اردبیل و پارس‌آباد با ۲۰۶ تخت و ۲ پلی‌کلینیک را در خلخال و مشگین‌شهر یادآور شد و تصریح کرد: امسال برای تجهیز امکانات بیمارستانی منابع مورد نظر تا ۷۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم در سال آینده تا یک‌ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل، از افزایش تخت بیمارستانی خبر داد و اضافه کرد: در کنار افزایش تخت و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی، در چند سال اخیر سعی شد تا بزرگ‌ترین اورژانس بیمارستانی تأمین اجتماعی در اردبیل در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع احداث شود تا پاسخگوی میزان مراجعات بیش از حد هموطنان در مرکز استان باشیم.

وی، از افزایش تخت بیمارستانی و ارائه خدمات روزانه به مراجعین خبر داد و بیان کرد: با جذب ۲۱۸ نفر نیرو سعی کردیم در این مدت کمبود نیرو را نیز جبران کرده و با خرید تجهیزات به روز در بخش‌های مختلف پاسخگوی بیمه‌شدگان باشیم.

برجی، از تجهیز بیمارستان ارس پارس‌آباد و نوسازی بلوک زایمانی با یک میلیارد تومان اعتبار در این بیمارستان خبر داد و اظهار کرد: بخش مردان، اطفال و زنان نیز در این بیمارستان راه‌اندازی شده تا امکان ارائه خدمات به بیمه‌شدگان فراهم آید.

وی، از خرید دستگاه اکسیژن‌ساز و ارتقا تخت ویژه در بیمارستان ارس پارس‌آباد خبر داد و تصریح کرد: در مشگین‌شهر نیز سعی کردیم تا به صورت کمی و کیفی میزان خدمات را افزایش داده و ۸ میلیارد تومان اعتبار صرف نوسازی و خرید تجهیزات مدرن در درمانگاه مشگین‌شهر کنیم.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اردبیل، از هزینه ۱۲ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز دیالیز و سنگ‌شکن اردبیل خبر داد و اضافه کرد: درمانگاه تخصصی شهر اردبیل تا ۴ هزار و ۷۰۰ متر مربع قابل توسعه است که امکانات به روز در این درمانگاه در حال راه‌اندازی است.

در سایه پیروزی انقلاب اسلامی، استان‌های محرومی همچون اردبیل توانسته با تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف روبه‌رو شود، هر چند همچنان نیز تلاش دولتمردان برای محرومیت‌زدایی باید با جدیت ادامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha