تولید ۱۵۶ اثر با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی توسط به‌نشر
کد خبر: 4034249
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱

تولید ۱۵۶ اثر با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی توسط به‌نشر

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از چاپ و انتشار ۱۵۶عنوان کتاب با موضوع ارزش‌های نظام ولائی و گفتمان انقلاب اسلامی در قالب‌های متنوع پژوهشی و ادبی در این انتشارات خبر داد.

انتشارات به نشر آستان قدس رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حسین سعیدی، مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی، اظهار کرد: براساس سیاست‌های کلان ابلاغی آستان قدس رضوی هدف کلان و اصلی این انتشارات، تامین نیازهای معارفی و انقلابی زائران و مجاوران تعیین شده است؛ یکی از رویکردهای اصلی به‌نشر در سال‌های اخیر توجه به تولید آثار در موضوع اصلی ارزش‌های نظام ولائی و گفتمان انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به انتشار آثار متعددی درموضوعات ارزش‌های نظام ولائی و گفتمان انقلاب اسلامی برای مخاطبان در سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال در قالب‌های متنوع پژوهشی و ادبی ادامه داد: انقلاب اسلامی و ریشه‌های آن، شخصیت‌های مؤثر و زمینه‌های شکل گیری انقلاب و رویدادها، سیره امام و رهبری، فرهنگ ایثار و شهادت، بیداری و همبستگی اسلامی، صهیونیسم و استکبار جهانی از جمله محورهای اصلی تولید آثار انقلابی به‌نشر در سال‌های اخیر تشکیل می‌دهد.

سعیدی با تأکید بر اینکه در سابقه ۳۰ ساله به‌نشر قبل از سال ۹۵ تعداد محدودی اثر پراکنده در موضوع ارزش‌های نظام ولایی و گفتمان انقلاب اسلامی تولید شده است، اذعان کرد: از سال ۹۵ به بعد با توسعه ارتباطات با نویسندگان ارزشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و برنامه‌ریزی و طراحی در تولید این قبیل آثار، بیش از ۱۵۶ اثر برای مخاطبان مختلف تولید شده است.

داستان و رمان، بهترین قالب ادبی برای آشنایی جوانان با انقلاب

مدیر عامل انتشارات به‌نشر، تولید محصولات فرهنگی با محتوایی جذاب و تاثیرگذار در قالب داستان و رمان را بهترین شیوه برای آشنایی جوانان و نوجوانان امروزی با انقلاب و دستاوردهای آن عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر این مهم نیز در رویکردهای قالبی به‌نشر مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال در مجموعه‌ای با عنوان«شاه فراری شده» سعی شده حوادث انقلاب اسلامی به زبان ساده برای کوکان بازگو شود و یا در مجموعه دوازده جلدی«در هوای انقلاب» ماجرای شکل گیری انقلاب اسلامی در نقاط مختلف کشور در قالب داستان توسط نویسندگان انتشار یافته است، همچنین در مجموعه ۳۰ جلدی «یک روایت معتبر» به رویدادها، اماکن و افراد موثر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به صورت کاملا مستند، دقیق و با نثری روان برای قشر دانشجو و جوانان پرداخته شده است.

وی با اشاره با استقبال خوب علاقه‌مندان و مخاطبان از رمان‌های انقلابی به‌نشر اظهار کرد: به‌نشر در پنج سال اخیر توانسته است ۷۸ عنوان کتاب با محوریت انقلاب اسلامی و شخصیت‌های موثرانقلابی در زمینه تاریخ انقلاب، ارزش‌های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ویژه نوجوانان و جوانان، دانشجویان و بزرگسالان در قالب روایت، رمان، داستان کوتاه، شعر و... منتشر کند که از این تعداد اثر،۴۰ عنوان کتاب برای مخاطب بزرگسال، 14 عنوان برای مخاطب نوجوان و 24 عنوان برای مخاطب کودک نوشته شده است.

سعیدی اظهار کرد: سه کتاب درباره شخصیت‌های موثر در انقلاب اسلامی در دست اقدام داریم. این کتاب‌ها برای مخاطب بزرگسال و نوجوان نوشته شده و تا بهار سال آینده راهی چاپخانه خواهد شد.

وی با اشاره به افتخار آفرینی کتاب‌های انقلابی به‌نشر در جشنواره‌های مختلف ادبی تصریح کرد: تا کنون پنج عنوان کتاب و یک مجموعه 12جلدی از آثار به‌نشر در زمینه انقلاب اسلامی در جشنواره‌های کشوری برگزیده و نامزد شده‌اند. این آثار، نه تنها در جشنواره‌های ادبی بلکه در جشنواره‌های طراحی نیز موفق بوده‌اند. به عنوان مثال کتاب «اوسنه گوهرشاد»؛ برگزیده جشنواره شهید اندرزگو، کتاب«جگر گرگ» برگزیده جشنواره کتاب سال سبک زندگی و كتاب«امام خمينی» برگزیده جشنواره نشان شيرازه شده‌اند.

انتهای پیام
captcha