بهره‌برداری از ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در اردبیل
کد خبر: 4033701
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

بهره‌برداری از ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در اردبیل

استاندار اردبیل، از افتتاح ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر در استان خبر داد و گفت: ۶۵ مورد از این تعداد پروژه اقتصادی و مابقی عمرانی است که با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

حامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۱۵ بهمن‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، از تخصیص ۶۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر پاییز گذشته رئیس‌جمهور به استان خبر داد و اظهار کرد: این اعتبار از  محل سفر ریاست جمهوری برای پروژه‌های زیرساختی استان اختصاص یافته است.

وی، با بیان اینکه این اعتبار در سه بخش ۳۶۰، ۴۵ و ۲۵۰ میلیارد تومانی اختصاص یافته است، اظهار کرد:  این اعتبار برای اینکه اجرای پروژه‌ها، به خصوص پروژه‌های زیرساختی استان  متوقف نشود، جذب شده است.

عاملی گفت:  انجام این سفر قبل از تنظیم  لایحه بودجه حائز اهمیت بوده که اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های پیشران در این سفر مصوب شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: آنچه که مورد نیاز برای پروژه‌های استان در سال آینده بود، در این سفر مصوب و در قانون بودجه ۱۴۰۱ آمده و با انجام سفر رئیس جمهور منابع بیشتری به استان اختصاص می‌یابد و در این سفر مبلغ 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب شد.

عاملی ادامه داد: ۹ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی برای طرح‌های اقتصادی استان  در این سفر مصوب شده و بودجه استان امسال هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: بودجه سال آینده استان هم سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با  این افزایش مناسب، که بخشی نتیجه سفر رئیس‌جمهور است، امید می‌رود اجرای پروژه‌های پیشران و زیرساختی سرعت گیرد.

وی، با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های زیرساختی استان، اجرای زیرساخت‌های هوایی، ریلی، برق و گاز، تکمیل بزرگراه شمال تا جنوب استان را از جمله پروژه‌های اولویت‌دار اجرایی در استان عنوان کرد.

استاندار اردبیل در ادامه از افتتاح ۴۱۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر در استان خبر داد و افزود: ۶۵ مورد از این تعداد اقتصادی و مابقی عمرانی است که با اعتبار سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام
captcha