دانشگاه‌ها پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هستند
کد خبر: 4033393
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان:

دانشگاه‌ها پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هستند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان در جلسه هم‌افزایی با مدیران فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری سرو سرخ، گفت: دانشگاه‌ها پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هستند.

انوید ثنایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، نوید‌ ثنایی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان در جلسه هم‌افزایی با مدیران فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری سرو سرخ ویژه دومین سالگرد شهید سلیمانی که امروز 13 بهمن‌ماه در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان‌ گلستان برگزار‌ شد، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر و ماه رجب، گفت: روایات متعددی از امام باقر(ع) در باب احترام به والدین بیان شده و یکی از موضوعاتی که در سخنان ایشان به صراحت بیان شده استفاده از ابزار هنر است که می‌تواند به عنوان نقش‌ تربیتی در معنویت جامعه تأثیرگذار باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها پرچمدار فعالیت‌های فرهنگی در جامعه هستند، تصریح کرد: در برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی و هنری سرو سرخ که سال گذشته در اولین سالگرد شهید سلیمانی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد همه دانشگاه‌ها و مدیران فرهنگی همکاری لازم داشته و آثار خوبی  به داوری رسید.

ثنایی به منویات مقام معظم رهبری در مورد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در زمان حیات خود و بعد از شهادت روحیه استکباری داشت، لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به عنوان نهاد اصلی و پیشران در حوزه تفکر و پژوهش باید از طریق انجام فعالیت‌های پژوهش منسجم و گسترده به ترویج گفتمان و مکتب فکری شهدا به‌ویژه مکتب شهید سلیمانی اقدام کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با بیان اینکه زندگی شهدا مملو از‌ درس‌های بسیار زیادی است که باید با استفاده از ابزارهای رسانه‌ای مختلف و از طریق روش‌ها و برنامه‌های متنوع در اختیار جوانان به ویژه دانشجویان قرار گیرد، افزود: امروز وظیفه داریم با شناخت انتظارات شهدا از خود ضمن‌ پایبندی کامل به ارزش‌های دینی و مذهبی در مسیر دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری در مسیر آنان گام برداریم.

ثنایی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی جشنواره فرهنگی هنری سرو سرخ در دومین سالگرد شهید سلیمانی با تاخیر برگزار شد که این جشنواره‌ در سطح ملی در رشته‌های ادبی، هنری، فرهنگی، ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 10 اسفندماه به مدیریت فرهنگی دانشگاه مربوطه ارسال کنند و اختتامیه این جشنواره همزمان با ایام هفته شهید در 18 اسفندماه در استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علیرضا‌ رحیمی‌نژاد، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گلستان در این جلسه گفت: نگاه‌ قرآن و مبانی اسلامی به موضوع فرهنگ شهید و شهادت نگاهی جامعی است، شهید با شهادت رضای خدا را برای خود می‌گیرد و جاو‌دانه می‌ماند.

مسئول‌نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گلستان با بیان اینکه شهادت از برترین واژه‌های فرهنگ اسلامی و از مقدّس‌ترین مفاهیم معارف الهی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه جنگ‌، جنگ روایت‌هاست و دشمن با استفاده از ابزار‌ رسانه‌ جوانان ما را هدف قرار داده است،لذا رسالت مدیران فرهنگی به مراتب بیشتر است آنها باید روح ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه به ویژه دانشجویان پرورش دهند و‌ برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌تواند در ترویج ایثار و شهادت و آشنایی با مکتب سلیمانی را برای جوانان فراهم کند.

در پایان جلسه هر یک از مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها و مراکز عالی‌ در‌باره چگونگی برگزاری جشنواره فرهنگی هنری سرو سرخ تبادل نظر و گفت‌و‌گو کردند.

انتهای پیام
captcha