محبوبیت روزافزون حجاب در بین زنان تحصیلکرده در بنگلادش
کد خبر: 4033105
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

محبوبیت روزافزون حجاب در بین زنان تحصیلکرده در بنگلادش

زنان بنگلادشی به‌ویژه زنان تحصیلکرده، با وجود تبلیغات سوء علیه حجاب در کشوری که 90 درصد جمعیت آن مسلمان هستند، تمایل بیشتری به حجاب دارند.  

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، شهروندان بنگلادشی می‌گویند ارزش‌های مشترک اجتماعی، فرهنگی و مذهبی به افزایش محبوبیت فرهنگ اسلامی در این کشور با اکثریت مسلمان و با جمعیتی حدود 170 میلیون نفر کمک به‌سزایی می‌کند.
 
در آستانه روز جهانی حجاب که هر ساله اول فوریه برگزار می‌شود، بسیاری از زنان بنگالی با تحصیلات عالیه بر این باورند که حجاب نه تنها یک تکلیف دینی، بلکه زیبایی و افتخار برای زنان است.
 
روز جهانی حجاب به وسیله نظمه خان، دختر آمریکایی متولد بنگلادش، در سال 2013 با هدف مقابله با نگرش‌های تبعیض‌آمیز و بدبینانه علیه زنانی محجبه که از پدیده اسلام‌هراسی رنج می‌برند، راه‌اندازی شد.
 
در همین راستا، سمیه بنت کریم، مسئول انتشاراتی در بنگلادش به خبرگزاری آناتولی گفت: در دهه گذشته، تغییر چشمگیری در نگرش بنگلادش نسبت به حجاب ایجاد شده است.
 
وی افزود: اکنون به حجاب به عنوان یک فرهنگ خوب و نه فقط یک پدیده مذهبی نگریسته می‌شود.
 
با توجه به گسترش فرهنگ غرب و به بهانه از بین بردن تفاوت بین زن و مرد، تصورات نادرست در مورد حجاب در بنگلادش رشد کرده، اما این دیدگاه‌‌ها در بین اقشار مختلف جامعه متفاوت است.

انتهای پیام
captcha