علائم و راه‌های مقابله با امیکرون
کد خبر: 4032366
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

علائم و راه‌های مقابله با امیکرون

امیکرون شبیه به سرماخوردگی شروع می‌شود، بیشتر اندام فوقانی تنفسی را درگیر می‌کند و سریع منتقل می‌شود، راه‌‌های مقابله با آن هم همانند سویه‌های قبلی است.

هر آنچه تاکنون در خصوص امیکرون می‌دانیم

به گزارش ایکنا، علائم و نحوه مواجهه با سویه‌های جدید کووید 19 موجب سردرگمی مردم و انتشار شایعه‌های مختلف در خصوص این سویه‌ها شده است، اما باید توجه داشت این سویه‌‌ها برای متخصصان حوزه پزشکی نیز جدید هستند پس برای بررسی ویژگی‌های هر سویه و نحوه مواجهه با آن به زمان نیاز است.

علائم سویه امیکرون

اما در خصوص سویه امیکرون، متخصصان اعلام کرده‌اند که علائم امیکرون شامل؛ سرفه، خستگی، آبریزش بینی، گرفتگی بینی، عطسه، التهاب و گلودرد، بدن درد، سردرد و جوش در کودکان است. البته تأکید شده است که این علائم در افراد مختلف با درجه متفاوتی بروز می‌کند.

در کل علائم این سویه مانند دیگر سویه‌هاست اما تاکنون در موارد اندکی درباره از دست دادن حس بویایی و چشایی گزارش شده است. علائم سرماخوردگی می‌تواند نشانه ابتلا به امیکرون باشد و امیکرون برای اکثر بیماران بیشتر شبیه یک سرماخوردگی شروع شده است.

در برخی موارد کاهش سطح اکسیژن خون در مبتلایان به امیکرون مشاهده شده است و نسبت به سویه دلتا کودکان ابتلای بیشتری دارند و عوارض پوستی مانند جوش در آنها دیده شده است و البته انتقال سویه امیکرون بسیار سریع‌تر از سویه‌های قبلی است.

راه‌های مقابله با امیکرون

تزریق دز سوم واکسن، زدن دو ماسک در اماکن شلوغ، دقت بیشتر در بهداشت دست و بهبود تهویه توصیه اکید متخصصان برای پیشگیری از ابتلا به کروناست.

تزریق دزهای توصیه شده واکسن‌های موجود به طور کامل موجب افزایش ایمنی بدن و جلوگیری از ایجاد بیماری شدید در برابر امیکرون می‌شود. یعنی افرادی که دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، در صورت ابتلا، بیماری آنها بسیار شدید نخواهد بود.

پرهیز از شایعه‌پراکنی درباره بیماری، رعایت فاصله 2 متر و پرهیز از دورهمی و مهمانی از دیگر توصیه‌های ارائه شده در خصوص سویه امیکرون است. شایعات بسیاری از خصوص خفیف بودن سویه امیکرون مطرح می‌شود اما باید در نظر داشت این خفیف بودن را افرادی تجربه می‌کنند که واکسن‌زده باشند.

البته تأکید می‌شود، افرادی که سه دز واکسن خود را تزریق کرده‌اند نباید با این تصور که واکسن زده‌اند، رعایت مسائل بهداشتی را نادیده بگیرند چراکه عواملی مثل ضعف بدن یا عوامل ناشناخته می‌تواند موجب تشدید بیماری در افراد و حتی مرگ آنها شود.

انتهای پیام
captcha