طرح «کتاب خاتون» در مشهد رونمایی شد
کد خبر: 4031659
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری

طرح «کتاب خاتون» در مشهد رونمایی شد

طرح «کتاب خاتون» اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری و براساس منظومه فکری ایشان، رونمایی شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، طرح «کتاب خاتون» اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و براساس منظومه فکری ایشان در حاشیه نشست یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی با بانوان مدیر استان به مناسبت هفته گرامیداشت روز زن و مقام مادر رونمایی شد.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر سبزیان، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و گرامیداشت مقام والای مادر گفت: یکی از جدی ترین و مهم‌ترین مسائل فرهنگی در منظومه فکری مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) موضوع کتاب و کتابخوانی است و تأکیدات چهار دهه اخیر ایشان بر این مسئله و اهتمامشان به خواندن کتاب از دوران نوجوانی مؤید این مسئله است.

وی افزود: از این‌رو اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به عنوان یکی از متولیان اصلی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی همیشه سعی بر آن داشته تا با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متنوع فرهنگی کتاب محور چه مجازی و چه حضوری سهم خود را در بازگردان کتاب به سبد خانوار در جامعه ایفا کند.

سبزیان تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می‌توان به برگزاری آئین‌های رونمایی، نقد، بررسی و معرفی کتاب با حضور نویسندگان و فعالان عرصه کتاب اشاره کرد. همچنین به جهت معرفی کتاب‌های فاخر برای مطالعه و ترغیب جامعه به سمت‌وسوی کتاب و کتابخوانی اقدام به انتشار بسته مطالعاتی با معرفی کتاب‌ها با موضوعات متفاوت و در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی نموده است.

سبزیان در ادامه به بیان فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) مبنی بر اینکه«از جمله کارهای بسیار مهم کتابخوان کردن زنان است. یک شیوه ابتکاری پیدا کنید برای اینکه خانم‌های داخل خانه را کتابخوان کنید. متاسفانه زنان ما با کتابخوانی خیلی انس ندارند، هزاران کتاب در بازار می‌آید و می‌رود، اما این ها مطلع نمی شوند» اشاره کرد و گفت: از این‌رو این بار نیز سعی بر آن داشته‌ایم با توجه فرمایش مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) مبنی بر اینکه «یکی از چیزهایی که ما امروز خیلی احتیاج داریم برنامه‌های مطالعاتی برای قشرهای مختلف است»، طرح«کتاب خاتون» را با محوریت زنان و مادران به‌عنوان پرورش دهندگان نسل آینده این مرز و بوم در راستای لبیک گویی به این دغدغه مقام معظم رهبری(مد ظله‌العالی) اجرا نمائیم.

وی اظهار کرد: طرح «کتاب خاتون» با محوریت ارائه بسته‌های مطالعاتی و سیر خواندن ویژه بانوان و مادران خراسان رضوی از ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) تا پایان سال 1400 در همه کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: با برگزاری طرح‌های نوین برای کودکان و بانوان به عنوان وفادارترین مخاطبین کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در آینده شاهد «ایران کتابخوان» در سراسر جهان باشیم.

انتهای پیام
captcha