شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۹ نفر رسید
کد خبر: 4031557
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۹ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با ابتلای ۱۶۹ نفر دیگر به کرونا طی۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۳۵ هزار و ۳۶ نفر رسیده است.

کرونا در سیستان و بلوچستان به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: در شبانه روز گذشته فوت ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان گزارش نشده است.

وی گفت: هم‌اینک ۷۶بیمار حاد تنفسی و ۹ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

هاشمی از شهروندان درخواست کرد هنگام خروج از خانه با استفاده از ماسک و شستشوی دست‌ها اصول بهداشتی و آداب تنفسی را بخوبی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با توجه به شیوع سویه جدید کرونا گفت: بر خلاف تصور عمومی سویه اومیکرون تهدیدی جدی برای سلامت عمومی است و نباید فریب شمار پایین موارد بدحال بیماری را خورد.

به گفته وی هر چند طبق اطلاعات موجود قدرت بیماریی زایی این سویه کمتر است اما قدرت سرایت بالای آن به اثبات رسیده و در صورت شیوع گسترده ویروس در جامعه بسیاری از افراد و در راس آنان سالمندان، مادران باردار و بیماران خاص نیاز به بستری در بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و به صورت ناگهانی با حجم وسیعی از مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مواجه خواهیم شد.

هاشمی گفت: کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد.

منبع:‌ باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام
captcha