ضرورت پیش‌بینی پیوست فرهنگی در حوزه‌های ترویجی
کد خبر: 4031500
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹

ضرورت پیش‌بینی پیوست فرهنگی در حوزه‌های ترویجی

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید استان فارس بر پیش‌بینی پیوست فرهنگی در حوزه‌های ترویجی برای کلیه پروژه‌هایی که در دست اجرا است تأکید کرد و گفت: به‌طور مثال از ابتدا در پروژه‌ها تعریف شود که نام‌گذاری هر پروژه به نام شهدا باشد.

سید علی محمدی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس به گزارش ایکنا از فارس، سیدعلی محمدی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس عصر دیروز، پنجم بهمن‌ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان فارس که با حضور امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، با بیان چهار دستور جلسه برای این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی، آثار و تولیدات در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را خریداری کنند. دستگاه‌ها بحث اعتبارات فرهنگی را دارند و گاهی هم ندارند اما گاهی نیاز پیدا می‌کنند هدایایی خریداری کنند که فرصت خوبی است که از این آثار خریداری شود.

محمدی بیان کرد: در گذشته مصوبه‌ای داشتیم دال بر اینکه همه دستگاه‌ها همراهی کنند که تمثال مبارک شهدا و تابلوهای تبلیغاتی در حوزه‌های ترویجی ساماندهی شود که این اعتبار سنگینی را می‌طلبد که مجموعه بنیاد شهید نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد. به حمد الهی کارگروهی به ریاست فرماندار هر شهرستانی تشکیل شد و اقداماتی صورت گرفت بعضی مواقع و در بعضی از شهرستان‌ها هنوز خوب عمل نکردند که باید تأکیدی بر مصوبه قبل داشته باشیم که این اتفاق بیفتد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس تصریح کرد: سومین دستور جلسه پیش‌بینی پیوست فرهنگی در حوزه‌های ترویجی برای کلیه پروژه‌هایی که در دست اجرا است به طور مثال از ابتدا پروژه‌ها تعریف شود یکی از موارد آن هم نام‌گذاری هر پروژه به نام شهدا و کسانی که در حوزه‌های ترویجی مطرح هستند به عنوان محور کار است.

وی به آخرین دستور جلسه که تهیه اطلس نام‌گذاری معابر و اماکن عمومی به نام شهدا توسط شهرداری است، اشاره کرد و گفت: ما اولین استانی هستیم که معابر برون‌شهریمان را ساماندهی کردیم. تقریبا از هشت ماه قبل بزرگراه‌ها و راه‌های ورودی و خروجی استان همه به نام سرداران شهید و شهدا نام‌گذاری شده و هر جا هم که نشده در  دست اجرا است.

انتهای پیام
captcha