تجلیل از ۲۱۲ حافظ کل قرآن ایرانی و خارجی در جشنواره «جبرئیل امین»
کد خبر: 4030921
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳

تجلیل از ۲۱۲ حافظ کل قرآن ایرانی و خارجی در جشنواره «جبرئیل امین»

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره «جبرئیل امین» در سال جاری از تجلیل از ۲۱۲ حافظ کل قرآن از ۲۰ استان، ۷۲ شهرستان و ۴ کشور خارجی خبر داد.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت الاحزانحجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به برگزاری نوزدهمین جشنواره ملی تجلیل از حافظان کل قرآن کریم با عنوان «جبرئیل امین» در سال جاری گفت: به یاری خدا این جشنواره را 5 اسفندماه در جوار حرم رضوی برگزار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این جشنواره از حافظان کل قرآنی که طی سال‌های 99 و 1400 موفق به حفظ کل قرآن کریم در این مؤسسه شده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد، افزود: طی دو سال که مصادف با شیوع کرونا شده بود و به همین دلیل موفق نشدیم در سال گذشته این جشنواره را برگزار کنیم، 212 حافظ کل قرآن کریم در مراکز شبانه‌روزی و شعبه‌های مختلف این مؤسسه در نقاط مختلف کشور تربیت شدند.

شاهسونی با تصریح اینکه این 212 حافظ کل قرآن در 57 مرکز قرآنی در نقاط مختلف کشور تربیت شده‌اند، گفت: در ایام کرونا به دلیل اهمیت حفظ سلامتی قرآن‌آموزان و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کار آموزش حفظ قرآن را به صورت تلفنی برای قرآن‌آموزان دنبال کردیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: از 212 حافظ کل قرآن کریم، 119 حافظ مربوط به سال 99 و 93 حافظ نیز مربوط به سال جاری هستند که گواهی حفظ قرآن کریم همراه تندیس ویژه نوزدهمین جشنواره ملی «جبرئیل امین» در مراسم مذکور به آنان اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین در این مراسم از 63 حافظ 20 جزء قرآن کریم که در مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن بیت‌الاحزان تلاش کرده‌اند اما هنوز موفق به حفظ کل نشده‌اند تجلیل به عمل خواهیم آورد، گفت: از 212 حافظ کل قرآن، 131 حافظ از بانوان هستند که در شعب روزانه و مجازی حافظ کل قرآن کریم شده‌اند و 81 نفر آقا هستند که عمدتاً مربوط به مراکز شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن کریم هستند.  

شاهسونی گفت: حافظان کل مورد تقدیر از ۲۰ استان، ۷۲ شهرستان و چهار کشور خارجی در این جشنواره حضور خواهند داشت که ۸ حافظ کل خارجی از کشورهای عراق، هند، پاکستان و افغانستان هستند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی با بیان اینکه نیمی از حافظان تربیت شده طی دو سال اخیر در این مؤسسه اهل استان فارس یا ساکن آن هستند و بعد از آن خوزستان و کرمان بیشترین حافظان قرآن را دارا هستند، گفت: این حافظان در 43 شعبه و 11 مرکز شبانه‌روزی حفظ قرآن تربیت شده‌اند.

انتهای پیام
captcha