نمایشگاه مجازی کتاب؛ فرصتی برای تحقق عدالت فرهنگی
کد خبر: 4029697
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

نمایشگاه مجازی کتاب؛ فرصتی برای تحقق عدالت فرهنگی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب خبر داد و این نمایشگاه را فرصتی برای تحقق عدالت فرهنگی دانست.

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اسماعیل جهانگیری، مدیرکل این نهاد، عصر روز گذشته، 28 دی‌ماه اظهار کرد: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران  که به صورت سراسری در کل کشور برگزار می‌شود از جمله تدابیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت فرهنگی تسهیل دسترسی مردم به این کالای باارزش فرهنگی در شرایط ویژه برآمده از همه‌گیری کرونا است.

وی با اشاره به ثمرات و اثرات مثبت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، افزود: نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی برای برخورداری یکسان مردم در همه مناطق از تازه‌های نشر و کتاب‌های مورد نیاز، بستری برای عرضه ابتکارات، ایجاد گفتمان فرهنگی و زمینه‌ای برای مشارکت شهروندان در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: در نخستین دوره نمایشگاه مجازی کتاب به واسطه استقبال خوب مردم هرمزگان، جایگاه استان در بخش خریداران نسبت به جمعیت ارتقاء یافت و در این دوره نیز پیش‌بینی می‌شود که هرمزگان جزء چند استان برتر در این حوزه قرار گیرد.

جهانگیری در پایان یادآور شد: هماهنگی‌های لازم جهت تسهیل خرید مردم استان از قبیل تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب، امکان اختصاص بن کتاب، استفاده از مشارکت خیرین برای خرید و اهدای کتاب به مناطق محروم و کمتر برخوردار، راه‌اندازی پویش نذر کتاب، تسهیل گری ارتباط با مراکز پستی جهت نقل و انتقال کتاب سریع و ... در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha