اجرای پروژه فاضلاب و تکمیل بیمارستان خوسف از اولویت‌هاست
کد خبر: 4029666
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳
نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس:

اجرای پروژه فاضلاب و تکمیل بیمارستان خوسف از اولویت‌هاست

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس بر پیگیری مصوبات سفرهای مسئولان به شهرستان خوسف تاکید کرد و گفت: اجرای پروژه فاضلاب و تکمیل بیمارستان در اولویت پیگیری‌ها باشد.

جلسه برنامه‌ریزی برای اولین سفر استاندار به شهرستان خوسف خطاب به فرماندار و مسئولان این شهرستانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس، شب گذشته 28 دی ماه در جلسه برنامه‌ریزی برای اولین سفر استاندار به شهرستان خوسف خطاب به فرماندار و مسئولان این شهرستان گفت: در مرحله اول برنامه‌ریزی کنید تا از سفر به نحو احسن استفاده شود و زمان را تنظیم کنید تا استاندار بتوانند از تمام روستاها و مناطق شهرستان بازدید داشته باشند و درخواست‌ها و مشکلات اولویت بندی شده و بر اساس اولویت مردمی و منابع دولت مطرح شود.

وی ادامه داد: مسئولان شهرستان با مدیریت فرماندار تمام مشکلات را احصا کنند و در انتها این موارد در قالب ۴ یا ۵ مشکل اساسی که به نفع مردم و عمومی‌تر باشد در اختیار استاندار قرار گیرد ولی آنگونه هم نباشد که اعتبارات همگی به یک اداره و برای یک موضوع در نظر گرفته شود و مابقی مسائل بر زمین بماند.

وی از فرماندار خواست تا مهم‌ترین خواسته از استاندار اجرایی شدن مصوبات قبلی سفر استاندار قبل باشد که از خرداد ماه سال جاری از سفر استاندار قبلی «ملانوری» باقی مانده و اقدامی صورت نگرفته است.

وی با گلایه از اینکه در سفر «ملانوری» به خوسف اجرایی نشدن هیچکدام از مصوبات ادامه داد: برای آسفالت ورودی ماژان و یا مشکلات مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استاندار قبلی دستور دادند تا تمام مشکلات فوراً تعیین تکلیف شود که کلمه فوراً در فرهنگ لغات باید به درستی تفسیر شود یعنی فوراً به معنای ۷ ماه معطلی در انجام کارها است؟

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس در این جلسه در مورد مشکل فاضلاب این شهرستان گفت: در حال پیگیری قرار گرفتن جریان فاضلاب خوسف در ردیف ملی بودجه هستیم که در دولت قبل هم نامه‌ای به رئیس برنامه و بودجه وقت «نوبخت» نوشته شد و توافقی انجام شده بود که به نتیجه نرسید.

وی افزود: امسال هم با وزیر توافق شده بود اما در ردیف ملی بودجه ۱۴۰۱ هم موضوع فاضلاب شهرستان در ردیف بودجه قرار نگرفت و سریع نامه‌ای تنظیم و در اختیار رئیس جمهور برای تجدید نظر قرار گرفته است.

خسروی یکی دیگر از مشکلات اساسی شهرستان خوسف را اجرای پروژه بیمارستان این شهرستان عنوان کرد و افزود: بیمارستانی که فراز و نشیب زیادی داشته است که در این دوره از دانشگاه علوم پزشکی استان شنیدیم که اجرای این پروژه و رفع مشکلات آن در استان صورت نمی‌گیرد.

به گفته وی پیمانکار بیمارستان به تهران آمد و وزارت بهداشت و درمان در جریان پیگیری‌ها قرار گرفت و از طرف وزارتخانه مهندسی معرفی شد تا به اختلاف بین دانشگاه علوم پزشکی استان و پیمانکار قضاوت درستی کند.

وی ادامه داد: واسطه گری انجام شد و به پیمانکار هم اعلام شد که کار باید ادامه پیدا کند اما بعد از دو ماه سرکشی اختلاف هنوز باقی مانده بود که بالاخره بعد از چند ماه آمار دادند که کار در حال انجام است و مقرر شد تا هر دو هفته گزارشی از روند کار در اختیار وزارتخانه قرار بگیرد.

وی به فرماندار و مسئولان شهرستان خوسف تاکید کرد تا تلاش کنند تا هر چه سریع‌تر مردم ثمره بیمارستان را ببینند.

خسروی با بیان اینکه شاید درست نباشد تا برخی مسائل رسانه‌ای شود گفت: گاهی اوقات شنیدم افرادی در بیمارستان نظر خاصی دارند که الان دیگر جای طرح نیست چون بیمارستان توافق شده و مطالعات مربوط به آن انجام شده است و به قول مسئولان ۳۰ تا ۴۰ درصد کار انجام شده است.

به گفته وی برخی توجیه می‌کنند که از خوسف تا بیرجند تنها ۳۰ کیلومتر فاصله بیشتر نیست و مردم برای درمان می‌توانند به بیرجند مراجعه کنند که دلیل قانع کننده‌ای نمی‌باشد همین معدن قلعه زری که فاصله‌ای با خوسف ندارد زمانی که چشم به خانه‌های گنبدی می‌افتد افسوس می‌خورم از سرمایه‌هایی که از این منطقه به بخش خصوصی و یا دولتی می‌رود که باید حداقل به بهداشت خانواده کارگر رسیدگی کنند.

اقدامات باید به دور از حاشیه‌ها باشد

نماینده مردم خوسف با بیان اینکه هم اکنون مباحث انحرافی به نفع هیچکس نیست، افزود: باید با کمک و هم افزایی هر چه زودتر پروژه به نتیجه برسد و هر کس هر توجیهی دارد اکنون وقت آن نیست.

وی در مورد سفر مسئولان بنیاد علوی که چند ماه قبل به خوسف انجام شده بود گفت: در این سفر از «فتاح» درخواست شد تا خوسف را به صورت ویژه مورد توجه قرار دهند که منتظر اعلام آن هستیم تا خوسف به عنوان منطقه ویژه در نظر گرفته شود.

وی از فرماندار و مسئولان خوسف خواست تا درخواست‌های خود را بر اساس منابع دولت در نظر بگیرند، گفت: منابع دولت محدود است و دولت حجت الاسلام «رئیسی» تا سال ۱۴۰۵ به طور میانگین باید ماهانه ۱۰ هزار میلیارد تومان فقط اوراق بدهی دولت قبل را پرداخت کند.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: فردی در یکی از گروه‌ها تحلیل کرده بود که با ارز ۴۲۰۰ تومنی پوست موزی زیر پای دولت گذاشتیم، که هر فردی که این تحلیل را به هر نیتی گفته درست حرف زده و دولت واقعاً مشکل منابع دارد.

خسروی افزود: پوست موز یعنی اینکه دولت مجبور است دلار ۲۵ تا ۲۷ هزار تومانی را خریداری کند و به قیمت ۴,۲۰۰ تومان به تولید کننده بدهد تا کالای مورد نیاز بر سر سفره مردم گذاشته شود و اگر این دلار گرفته شود سفره مردم کوچک‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: همه اعتقاد دارند که باید این دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود اما این مانند فنری است که اگر رها شود مشکلات مردم بیشتر می‌شود و قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت مدام در مورد این موضوعات و مشکلات جلسه دارند، گفت: در جلسه‌ای رئیس کمیسیون تلفیق بودجه به وزیر بهداشت گفت دارو جز مایحتاج اولیه مردم است که اگر ارز حذف بشود اعلام کند که شما می‌توانید این موضوع را مدیریت کنید و چقدر بودجه بگذاریم تا دارو و درمان مردم مشکل پیدا نکن؛ بالاخره مردم نتایج تلاش‌ها را با توجه به کمبود منابع به زودی می‌بینند.

انتهای پیام
captcha