15 مربی حفظ قرآن البرزی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4028737
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵

15 مربی حفظ قرآن البرزی تجلیل می‌شوند

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز البرز گفت: همزمان با برپایی سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در اسفندماه سال جاری از 114 مربی حفظ قرآن کریم، تجلیل می‌شود که سهم استان البرز 15 نفر است.

حفظ قرآن کریم

حجت‌الاسلام احمد اشرفی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: مراسم تجلیل از ۱۱۴ مربی حفظ قرآن در ایام برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طی اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

وی افزود: برای انتخاب این تعداد یک کمیته مرکزی تشکیل شده و نمایندگان دستگاه‌هایی همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان دارالقرآن‌الکریم، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن،‌ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور، دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن و... در آن حضور دارند.

این مسئول با اشاره به تشکیل این کمیته در استان‌ها با عضویت دستگاه‌های متناظر استانی، گفت: برای شناسایی این افراد یک سری شاخص سلبی و ایجابی در نظر گرفته شده است. از جمله این شاخص‌ها می‌توان به تجلیل نشدن این افراد در هیچ مراسم ملی، داشتن حداقل پنج سال سابقه تدریس و حفظ ۱۰ جزء‌ قرآن اشاره کرد.

اشرفی تصریح کرد: سهم استان البرز برای تجلیل از مربیان حفظ قرآن 15 نفر است که البته باتوجه به شرایط تعیین شده برای انتخاب افراد ممکن است نفرات کمتری به نمایندگی از استان در این مراسم حضور پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha