امر به معروف و نهی از منکر؛ ابرازی برای اصلاح رفتارهای زیست‌محیطی
کد خبر: 4027053
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز بیان کرد:

امر به معروف و نهی از منکر؛ ابرازی برای اصلاح رفتارهای زیست‌محیطی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز گفت: برای بهره‌گیری از امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حفاظت محیط زیست باید ورود جدی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد منتج، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان البرز، امروز، 18 دی‌ماه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، ضمن اشاره به تأکیدات آموزه‌های دینی بر اهمیت حفظ منابع طبیعی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از راهکارهای مهم در حفظ و حراست از محیط زیست دانست و گفت: برای بهره‌گیری از امر به معروف و نهی از منکر در حوزه حفاظت محیط زیست باید ورود جدی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

وی افزود: در شرایطی که جامعه ایران با معضلات محیط زیستی متعدد از جمله هدررفت آب، آلودگی هوا، از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع، زمین‌خواری‌ها و انتشار آلاینده‌ها در صنایع دست به گریبان است، امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند ابزاری برای اصلاح رفتارها باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز ادامه داد: امروزه می‌توان با تکیه بر امر به معروف و نهی از منکر در موضوع حفظ محیط زیست و عواملی که باعث تخریب محیط زیست شده است بهره برد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه احادیث متنوعی از ائمه معصومین(ع) در زمینه حفظ محیط زیست در دین مبین اسلام و در سیره پیامبر اکرم(ص) داریم و علی‌رغم این پشتوانه قوی باز هم جهت‌ها و حرکت‌هایی به سمت تخریب محیط زیست پیش می‌رود.

این مسئول تصریح کرد: امر به معروف معروف و نهی از منکر در همه مسائل به‌‌ویژه امور زیست‌محیطی وظیفه‌ای همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت است و بر این اساس شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد از طرق گوناگون نظارت خود را بر عهده اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال می‌کنند.

منتج بیان کرد: آنچه در احکام اسلام در خصوص امر به معروف و نهی از منکر آمده است، بر حرکت پیشگیرانه مردمی تأکید دارد اگر در خصوص پیشگیری سرمایه‌گذاری کنیم، به‌طور حتم موفق خواهیم بود.

وی یادآور شد: به همین منظور تفاهم‌نامه پنج ساله‌ای با موضوع همکاری میان اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با موضوع بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های علمی، اجرایی و کارشناسی و تخصصی طرفین منعقد شد که به‌زودی شاهد نتایج درخشان آن خواهیم بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر البرز اظهار امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه گام مثبتی در راستای تغییر نگاه‌ها به مقوله امر به معروف و نهی از منکر و حرکت به سمت پیشگیری است.

انتهای پیام
captcha