حفاظت از محیط زیست یکی از معروفات الهی است
کد خبر: 4027043
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

حفاظت از محیط زیست یکی از معروفات الهی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: برای حفاظت از محیط زیست استان، آمران به معروف و ناهیان از منکر با نگاه ترویج آموزه‌های دینی پای کار بیایند.

فردین حکیمی مدیرکل محیط زیست البرز

به گزارش ایکنا از البرز، فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز، 18 دی‌ماه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره‌کل حفاظت محیط زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: حفظ و حراست از محیط‌زیست در آموزه‌های دینی و در سیره نبوی و بزرگان دین بسیار تأکید شده و به‌طور قطع هرگونه تخریب و آسیب رساندن به محیط زیست، طبیعت و کشتار حیوانات از بزرگ‌ترین منکرات است که باید از آنها جلوگیری شود.

وی افزود: اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست یکی از مهم‌ترین برنامه‌های امر به معروف است و به این منظور برنامه‌های آموزشی مختلفی مانند بازدید از موزه تاریخ طبیعی برای تمام مقاطع مختلف آموزش و پرورش، مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها، اداره‌کل بهزیستی و دانشجویان دانشگاه‌ها و حتی عموم مردم به‌صورت رایگان، همچنین یک ساعت با محیط‌بان و مدیریت سبز در سطح استان از سوی محیط زیست انجام شده و با جلب مشارکت عموم مردم و سازمان‌های مردم نهاد تلاش شده برای بهبود مستمر شرایط محیط زیست گام‌های تأثیرگذاری برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان البرز ادامه داد: پاسداری و حفاظت از منابع طبیعی و محیط‌ زیست به‌عنوان سرمایه‌های ملی از بزرگ‌ترین معروفات است و حفاظت محیط‌ زیست و ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند با هم‌افزایی و همکاری مشترک، ارتباطات گسترده‌تری در زمینه‌های مختلف باهم داشته باشند.

وی گفت: امر به معروف توصیه به هر چیز خوب و خیر و نهی از منکر انذار از هر چیز بد و شر است، مقوله امر به معروف و نهی از منکر براساس احکام اسلامی یک حرکت مردمی پیشگیرانه است.

حکیمی توجه به محیط زیست را از مؤلفه‌های امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: در امر به معروف و نهی از منکر تأثیر رفتار بیش از گفتار است؛ اصلاح رفتار، نگاه و تفکر افراد منجر به گسترش معروف در حوزه‌های مختلف می‌شود و این امر، با ارائه و انجام رفتارهای درست و بهره‌مندی از روش‌های روزآمد ممکن می‌شود.

انتهای پیام
captcha